Jump to content

Energifördelning...behöver hjälp


linny32
 Share

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har tänkt att äta liberal lchf, och hålla mig till 50 g kolhydrater om dagen.

Men behöver jag tänka på kalorier överhuvudtaget? Har tänkt att hålla mig omkring 2000 kcal /dag....vad tror ni om det?

Låt oss säga att jag äter 50 g kolhydrater /dag och 2000 kcal/dag, hur många gram fett och protein ska jag äta då?

Är det någon av er som har erfarenhet av liberal lchf? Jag behöver gå ner ca 30 kg i vikt. Men jag känner att liberal lchf nog är bäst om jag ska lyckas mentalt.... fast jag vill ju ha resultat på vågen också. Berätta gärna om er erfarenhet!

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Kalorierna behöver du nog som sagt inte tänka på förrän du börjar närma dig målvikten. Jag har noll koll på mitt kalorieintag och hoppar fram och tillbaka mellan 20 och 50 kollisar/dagen, men är mätt längre, har mindre sug och mår bättre när jag håller mig kring 20 om dagen.

 

Prova och se vad som funkar för just Dig!

Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

Jag har tänkt att äta liberal lchf, och hålla mig till 50 g kolhydrater om dagen.

Men behöver jag tänka på kalorier överhuvudtaget? Har tänkt att hålla mig omkring 2000 kcal /dag....vad tror ni om det?

Låt oss säga att jag äter 50 g kolhydrater /dag och 2000 kcal/dag, hur många gram fett och protein ska jag äta då?

Är det någon av er som har erfarenhet av liberal lchf? Jag behöver gå ner ca 30 kg i vikt. Men jag känner att liberal lchf nog är bäst om jag ska lyckas mentalt.... fast jag vill ju ha resultat på vågen också. Berätta gärna om er erfarenhet!

Tack!

Då tycker jag du skall skita i att räkna både kalorier och kolhydrater i början!

 

Börja med att dra ner på alla uppenbara stora kolhydratkällor och lägg till mer fett för energin.

 

Lär dig lite ny matlagning/recept men framförallt hur din kropp reagerar på hunger/mättnad av olika maträtter.

 

Jamenar.. för en del fungerar det med enkla medel.. har du tur så gäller det dig oxå.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kan bara hålla med föregående, gör det enkelt, ju enklare desto lättare och större chans att det funkar.
Ta som sagt bort uppenbara koliskällor som bröd, potatis, pasta, ris och fyll istället på med feta såser och röror och lågkolisgrönsaker.
Medan du får det att rulla och samtidigt tar dig över eventuella omställningsbesvär, så passar du på att läsa på teorin och sen kan du kanske börja fundera på överkursgrejor

som att räkna kalorier och sånt.
Lycka till och välkommen :)

Link to comment
Share on other sites

Håller med föregående. Om du bara tar bort snask, bröd, pasta, ris, potatis mm och ökar på fettet är det på din önskade nivå du kommer att hamna. Du behöver absolut inte räkna. Ett tips är också att redan från start vänja dig av med mellanmål och substitut för kaffebröd. Jag lovar, du kommer INTE sakna det. Tvärtom, känslan av att slippa äta stup i kvarten är befriande. Ät ordentligt vid måltiderna. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...