Bojan markovic Posted October 25, 2022 Share Posted October 25, 2022 Hej allihopa. Är det någon mer förutom jag som alltid har högt morgon socker som ligger på över 6 men som efter att man varit vaken en timma eller 2 som går ner till 5.7. Mitt hba1ac ligger på 32 så undrar om man måste ha högt morgon socker för att ha diabetes? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted October 26, 2022 Share Posted October 26, 2022 Med ett hba1ac på 32 känns det som du inte löper någon stor risk för diabetes... jag är dock inte läkare... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted October 28, 2022 Share Posted October 28, 2022 Är det inte gryningsfenomenet, att blodsockret går upp tidigt på morgonen för att vi ska få energi för att vakna. https://www.dietdoctor.com/se/gryningsfenomenet-varfor-ar-blodsockret-hogt-pa-morgonen 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts