Jump to content

törstig

mad

Recommended Posts

Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden?

kan det ha något med lchf att göra?

minns inte att jag var det innan jag började med det.. 

dricker riktigt mycket vatten så kan inte vara det (vilket resulterar i måååånga toabesök vilket kan vara riktigt jobbigt ibland...) 

är det någon mer än jag som upplever att man blir mer törstig på lchf-kost? 

• Like 1

Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden?

kan det ha något med lchf att göra?

minns inte att jag var det innan jag började med det.. 

dricker riktigt mycket vatten så kan inte vara det (vilket resulterar i måååånga toabesök vilket kan vara riktigt jobbigt ibland...) 

är det någon mer än jag som upplever att man blir mer törstig på lchf-kost? 

Har du nyss börjat med LCHF? I så fall är det inte så konstigt, eftersom kroppen förlorar rätt stora mängder vatten i början. Drick mycket och se till att få i dig ordentligt med salt.

Har du hållit på ett tag... så har jag ingen aning om varför du är särskilt törstig just nu. :)

Har du nyss börjat med LCHF? I så fall är det inte så konstigt, eftersom kroppen förlorar rätt stora mängder vatten i början. Drick mycket och se till att få i dig ordentligt med salt.

Har du hållit på ett tag... så har jag ingen aning om varför du är särskilt törstig just nu. :)

nej, jag har hållit på i närmare två år. äter även mycket salt (saltar alltid extra)

Törsten går i vågor för mig. Jag inbillar mig att det har med saltintag att göra men jag är faktiskt inte helt säker. Ibland dricker jag nästan ingenting medan ibland kan dricka ganska mycket. Även här som med maten gäller det att lyssna på kroppen. Är man törstig dricker man är man inte törstig dricker man inte (gäller naturligtvis vatten).