mad Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden? kan det ha något med lchf att göra? minns inte att jag var det innan jag började med det.. dricker riktigt mycket vatten så kan inte vara det (vilket resulterar i måååånga toabesök vilket kan vara riktigt jobbigt ibland...) är det någon mer än jag som upplever att man blir mer törstig på lchf-kost? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zelker Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 För mig är det precis tvärtom. Känner inte alls samma vätskebehov nu som innan jag började med LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden?kan det ha något med lchf att göra? minns inte att jag var det innan jag började med det.. dricker riktigt mycket vatten så kan inte vara det (vilket resulterar i måååånga toabesök vilket kan vara riktigt jobbigt ibland...) är det någon mer än jag som upplever att man blir mer törstig på lchf-kost? Har du nyss börjat med LCHF? I så fall är det inte så konstigt, eftersom kroppen förlorar rätt stora mängder vatten i början. Drick mycket och se till att få i dig ordentligt med salt. Har du hållit på ett tag... så har jag ingen aning om varför du är särskilt törstig just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Har du nyss börjat med LCHF? I så fall är det inte så konstigt, eftersom kroppen förlorar rätt stora mängder vatten i början. Drick mycket och se till att få i dig ordentligt med salt. Har du hållit på ett tag... så har jag ingen aning om varför du är särskilt törstig just nu. nej, jag har hållit på i närmare två år. äter även mycket salt (saltar alltid extra) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Törsten går i vågor för mig. Jag inbillar mig att det har med saltintag att göra men jag är faktiskt inte helt säker. Ibland dricker jag nästan ingenting medan ibland kan dricka ganska mycket. Även här som med maten gäller det att lyssna på kroppen. Är man törstig dricker man är man inte törstig dricker man inte (gäller naturligtvis vatten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonna från Finland Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 nej, jag har hållit på i närmare två år. äter även mycket salt (saltar alltid extra) Jag tror också att du äter för mycket salt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Molle Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Har du kollat så du inte har diabetes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag tror också att du äter för mycket salt. Ny forskning tyder på att det är svårt att äta för mycket salt (att man tål otroliga mängder er dag och att det inte är dåligt). Kolla in kostdemokrati.se för artiklar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts