Limp Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Numera dricker jag endast vatten för att släcka törsten. Jag äter också oftare och oftare mina måltider utan måltidsdryck. Istället dricker jag kanske ett glas vatten efteråt.... efter maten. Törsten min har faktiskt minskat med minskande vikt och ibland funderar jag om jag trots allt dricker för litet. Mitt vätskeintag är i realitet långt under de litervisa gränser som nämns i LCHF sammanghang. Någon annan som har liknande reflektioner eller kanske en förklaring ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Jag dricker inte heller speciellt mycket, kanske 1-1,5 liter om dagen. Man får ju i sig en hel del vätska via maten oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Vätskebehovet definieras inom sjukvården som ml per kg kroppsvikt, så om man som du Limp gått ner många kilo märker du nog tydlig skillnad i den mängd du behöver dricka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Dricker inte heller så mycket längre, är helt enkelt inte törstig.Men som någon sa, man får nog i sig mer med maten nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts