Pernilla Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Hej Jag har ätit LCHF i 2 år nu. Kör ibland periodisk fasta men inte när jag ska tävla. Jag springar 5 km upp till 1 mil, har gjort sedan jag började med LCHF. Idag körde jag cykling, 5 mil - Hisingen Runt - och sedan när jag kom hem dippade jag helt galet, måde så illa att jag kräktes Kroppen tog slut efteråt, jag fick en blodsocker dipp eller nåt och blir alldeles illamående och yr. Åt en stadig frukost idag med ägg och bacon och en skål med ryss yoghurt med bär och frön. Hade vatten med mig och tog en halv banan och lite salt gurka efter halva sträckan, 2,5 mil. Hade med mig nötter och torkad bär med mig som jag tog sedan när jag kom i mål. Men ändå dippade jag. Märker även detta när jag springer milen fast inte lika djupa. Vad behöver jag komplettera med innan jag åker ut eller kanske dagen innan? Kommer att tävla rätt många gånger nu i sommar så jag behöver lite hjälp. Cyklade 5 mil på 2:33:36 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Hur många gånger har du cyklar 5 mil innan? Hur ligger pulsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernilla Posted May 27, 2013 Author Share Posted May 27, 2013 ha ha aldrig har jag cyklat 5 mil i sträck. Låg på snitt puls på 167. Känner av även detta när jag springer långt men inte så här mycket som jag gjorde igår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Är väl inte konstigt att må dåligt första gången man åstadkommit något som är mycket längre än tidigare. Jag cyklade 11mil förra året, och innan hade jag kanske max cyklat 3 mil (men typ 1 mil om dagen i tiotals år). Det tog verkligen på krafterna. Tog nog 3 månader innan knäna vart helt bra igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Jag springar 5 km upp till 1 mil, har gjort sedan jag började med LCHF. Idag körde jag cykling, 5 mil - Hisingen Runt - och sedan när jag kom hem dippade jag helt galet, måde så illa att jag kräktes Kroppen tog slut efteråt, jag fick en blodsocker dipp eller nåt och blir alldeles illamående och yr. Du kanske kan ha intresse av att läsa den här tråden: http://forum.kostdoktorn.se/topic/1588-livrädd/?p=18448 Jag är fortfarande inte helt klar över vad det var som orsakade mitt tillstånd när det hände för mig eftersom det finns flera huvudmisstänkta, dvs vätskebrist/saltbrist men kanske även onormalt lågt blodsocker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Köp och läs Jonas Bergqvists bok Lchf & träning, det står jättebra i den om hur och vad man ska äta beroende hur hårt man tränar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts