Jump to content

Tröttsamt

lillolla78

Recommended Posts

Lite svårt att säga med den lilla informationen...hur länge har du hållit på?

Har du gått ner tidigare och hamnat på en plattform eller hur har det sett ut?

Om du tränar samtidigt är det bättre att mäta dig för att se förändringar, för då bygger du ju muskler samtidigt och det kan ta ut vad du går ner i fett.
Lite mer info behövs.

• Like 1

När jag startade med LCHF så hade jag precis fått diabetesdiagnos. Satsade därför stenhårt på träning o kostförändring. Kanske att det är så att man måste träna för att trigga igång viktnedgången. Har hela tiden ätit mjölkprodukter som grädde, fil och ost. Har ändå haft en rejäl viktnedgång. Nu tränar jag inte mycket men håller ändå kvar vikten. Märkte en skillnad när jag slutade med carbzones lchf-bröd, tappade då två kilo till. Ibland undrar jag om det beror på att jag ibland "fuskar" och därmed lurar kroppen litegrann. Är inte jättestrikt utan tar en godbit ibland. Räknar inte heller på antal kolhydrater och äter när jag är hungrig. Äter mig aldrig proppmätt. Ge inte upp!

• Like 1

Jag har nollat kolhydraterna nu och har tappat 3,5 kilo på två veckor. Åt lite sallad i helgen, och en minichokladmousse, annars bara smör, kokosfett, kött fisk och ägg. Det går förvånansvärt bra att äta en sidigt. Älskar mitt fettkaffe. Innan dess tappade jag tio kilo på fyra år, så nu ville jag få igång kroppen. Känner tydlig ketos också. Jag mår kanonbra och är pigg.

• Like 1

Har skrivit om detta förrut:-/

Tränar flertalet ggr i veckan på gym, springer några ggr i veckan.

Hållit  på sedan 15 april

äter mycket kött, fisk, ägg mm

blir bara så förbajat frustrerad när inget händer vare sig vågen eller på mått bandet......:-(

152 cm 55 kg i dags läget, alltså endast 3 kg på 6 veckor, de tre senaste veckorna inget alls  :(  :(  :(

vill ner till 50-52 kg

Men, du har inga problem men du har lite bråttom!

Skalldeman på pekar i en av sina böcker att man kan ha stopp i viktnedgång för man är stressad?!

Äter man rätt kan man dra ner på mejeriprodukter dock smör brukar inte vara problem alls.

men ost, fil och mjölk kan ställa till det.

Att kalibrera sin kost är lite pill men det är bara att vara mer strikt samt att äta sig OHUNGRIG inte mätt.

Sen kollade jag på hur mycket du vill gå ner, det är inte så mycket, så det kan vara så att kroppen inte vill gå ner mer. Än!