Idalin Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Hej.. Är väldigt mycket prat om Stevia dropparna som ger smak. Vad tycker ni om dessa? Stevia bra? Dåligt? Måttligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Det bästa är att successivt dra ner på sin förkärlek till sött Smaklökarna anpassar sig rätt fort faktiskt Jag sötar vanligen med sirap (lägre fruktoshalt än socker/honung) om jag måste ha sötma Trots det är stevia bra för många tillfällen där man vill nolla kolhydraterna Själv har jag några plantor i växthuset för dessa tillfällen Dom syntetiska steviaextrakten är förstås praktiska men jag tycker man är i samma liga som med alla andra kemiska sötningsmedel då man tar till dessa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Jag har testat Sweet Leafs naturella stevia-droppar. Testade att söta 1 dl vatten med en droppe och visst blev det sött! Fast eftersmaken är ingen höjdare. Många beskriver det som en metallisk smak och jag håller nog med. Stevia + erythritol som i Sukrin+, och allt vad det heter, smakar inte lika illa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts