Aerium Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Vad tror ni om detta upplägg? Äta 500g kött och 200g eget gjort kryddsmör om dagen (äter oftast 2 gånger om dagen, så det är 250g + 100g per potion). Periodisk fasta (äta mellan 12:00-20:00) Träna 90 minuter på gymmet varannan dag. Borde man inte rasa i vikt då? Men frågan är väl mest... är det hälsosamt? Eller bör jag slänga in ägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Jag tror på att variera proteinkällan och varför inte även fettkällan? Fisk, fågel/ägg, nöt/fläskkött. Stek i kokosolja eller smör. Kanske olivolja med vitlök ringlad över köttbiten? Kanske koka maten nån gång. Dels för omväxling men också för större näringstäckning. Maken äter snarlikt detta du beskriver (-19kg sedan årsskiftet) men honom tvingar jag i omega-3-kapslar och vitamintablett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Ska jag flytta denna tråd till träningsdelen som jag gjort med alla andra trådar som nämner träning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerium Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Tycker det mer handlar om LCHF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Personligen skulle jag inte orkat med så lite.Men det är jag det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Jag skulle föreslå att slänga in lite vitaminer också Det är ganska mycket protein du äter då, för mycket kan motverka viktnedgången sägs det... Vad är huvudsyftet med träningen? Bygga eller gå ner? Vad tränar du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aerium Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Jag skulle föreslå att slänga in lite vitaminer också Det är ganska mycket protein du äter då, för mycket kan motverka viktnedgången sägs det... Vad är huvudsyftet med träningen? Bygga eller gå ner? Vad tränar du? Gå ner samt bevara och bygga muskler. Kör cirka 50 minuter styrka (helkroppspass förutom ben eftersom kör jag ben orkar jag inte med crosstrainer alls) och avslutar med 40 minuter crosstrainer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Tror att den som ska vara strikt måste äta allt från djuret inte bara köttet, kanske borde alla göra det. Om inte så får man gardera med kosttillskott, säkert sämre lösning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Jag tränar inget och äter ca. 150 till 200 gram kött plus 50-60 gram fett per måltid. Jag äter två gånger om dagen har "rasat" i vikt kontinuerligt sedan ett år. Måltiderna intas mellan kl 0800 och 1700. Jag äter även ägg, mejerier och en varierande mängd grönsaker och kan inte se något ohälsosamt i det. Tvärtom, mina testvärden från olika provtagningar har varit hur bra som helst. Iofs säkertställer jag genom pillerknaprande att inga vitamin- eller mineralbrister uppstår heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Jag håller nog på att man bör käka ungefär som Limp om det känns ok att bara käka 2ggr om dan, det skulle inte jag klara/vilja. Aerium, det är klart du ska slänga in ägg så blir det lite mer varierat. Om du tränar så ofta borde du väl kunna klämma in ett benpass också och skippa crosstrainern den dan. Benmuskler ger mycket massa att lagra ev kolhydrater i (glykogenreserv) om nån grönsak skulle slinka ner. Maria, koka tror jag också på, särskilt om man kokar nåt stort ben länge. Det var naturligtvis fettet i märgen man ville åt förr när folk var klokare, själv skummade jag av det mesta fettet om jag kokade nån gång när jag fortfarande var fettskrämd och hade ingen tanke på att det kunde vara värsta lyckopillret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Märgen är väldigt bra! Går att bryta ut ur kycklingens ryggrad också. En annan sak man (jag) sällan kommer ihåg för att tillvarata bra näring är att koka ihop räkskalen (ok, jag köper aldrig färdigskalade av hänsyn till djuret jag äter... ) till buljong att använda i sås till fisk t ex. Med lite kryddning borde det funka som sälta t ex efter träning eller som "skaldjurssoppa". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts