Jump to content

Strikt LCHF + Periodisk Fasta + Gym


Aerium
 Share

Recommended Posts

Vad tror ni om detta upplägg?

 

Äta 500g kött och 200g eget gjort kryddsmör om dagen (äter oftast 2 gånger om dagen, så det är 250g + 100g per potion).

Periodisk fasta (äta mellan 12:00-20:00)

Träna 90 minuter på gymmet varannan dag.

 

Borde man inte rasa i vikt då? 

 

Men frågan är väl mest... är det hälsosamt? Eller bör jag slänga in ägg?

Link to comment
Share on other sites

Jag tror på att variera proteinkällan och varför inte även fettkällan? Fisk, fågel/ägg, nöt/fläskkött. Stek i kokosolja eller smör. Kanske olivolja med vitlök ringlad över köttbiten? Kanske koka maten nån gång. Dels för omväxling men också för större näringstäckning. Maken äter snarlikt detta du beskriver (-19kg sedan årsskiftet) men honom tvingar jag i omega-3-kapslar och vitamintablett.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle föreslå att slänga in lite vitaminer också ;)

 

Det är ganska mycket protein du äter då, för mycket kan motverka viktnedgången sägs det...  Vad är huvudsyftet med träningen? Bygga eller gå ner? Vad tränar du?

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle föreslå att slänga in lite vitaminer också ;)

 

Det är ganska mycket protein du äter då, för mycket kan motverka viktnedgången sägs det...  Vad är huvudsyftet med träningen? Bygga eller gå ner? Vad tränar du?

Gå ner samt bevara och bygga muskler. Kör cirka 50 minuter styrka (helkroppspass förutom ben eftersom kör jag ben orkar jag inte med crosstrainer alls) och avslutar med 40 minuter crosstrainer.

Link to comment
Share on other sites

Jag tränar inget och äter ca. 150 till 200 gram kött plus 50-60 gram fett per måltid. Jag äter två gånger om dagen har "rasat" i vikt kontinuerligt sedan ett år. Måltiderna intas mellan kl 0800 och 1700. Jag äter även ägg, mejerier och en varierande mängd grönsaker och kan inte se något ohälsosamt i det. Tvärtom, mina testvärden från olika provtagningar har varit hur bra som helst. Iofs säkertställer jag genom pillerknaprande att inga vitamin- eller mineralbrister uppstår heller.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller nog på att man bör käka ungefär som Limp om det känns ok att bara käka 2ggr om dan, det skulle inte jag klara/vilja. Aerium, det är klart du ska slänga in ägg så blir det lite mer varierat. Om du tränar så ofta borde du väl kunna klämma in ett benpass också och skippa crosstrainern den dan. Benmuskler ger mycket massa att lagra ev kolhydrater i (glykogenreserv) om nån grönsak skulle slinka ner. Maria, koka tror jag också på, särskilt om man kokar nåt stort ben länge. Det var naturligtvis fettet i märgen man ville åt förr när folk var klokare, själv skummade jag av det mesta fettet om jag kokade nån gång när jag fortfarande var fettskrämd och hade ingen tanke på att det kunde vara värsta lyckopillret.

Link to comment
Share on other sites

Märgen är väldigt bra! Går att bryta ut ur kycklingens ryggrad också. En annan sak man (jag) sällan kommer ihåg för att tillvarata bra näring är att koka ihop räkskalen (ok, jag köper aldrig färdigskalade av hänsyn till djuret jag äter... ) till buljong att använda i sås till fisk t ex. Med lite kryddning borde det funka som sälta t ex efter träning eller som "skaldjurssoppa".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...