Jump to content

ÄR ETABLISSEMANGETS KOSTRÅD LIVSFARLIGA ?

Josef Boberg

Recommended Posts

Suzanne skrev 20/5-13:

”Ingen av dem vill heller på några villkor höra talas om att begränsa
och öka på
:
”För då går man ju upp i vikt !”

”Numera när jag ser en gravt överviktig person – så tänker jag att där går en till som håller på att SVÄLTA sig själv till döds – i meningen att han/hon lider av AKUT brist på ortomolekylär föda = artegen mat.” – slut citat härifrån.

Det är väldigt lite lätt att ”se på” när ens personliga vänner och närmare bekanta ”svälter” sig själva till sjukdomar och en på tok för tidig hädanfärd. Det förefaller också som att ju mer man tjatar på dom om den artegna födans fördelar = LCHF-kosten – ju mindre blir dom lyhörda för det.

En par kompisar till mig ”tjatade” jag på under ett par år – men dom blev som princip bara mer och mer anti LCHF. Men så fick jag för mig att istället skriva ett förklarande brev till den ena av dom i mars i år – och det ”tog skruv”. Den andra kompisen fick en kopia på det brevet – och det tog då också ”skruv”.

Brevet som sådant har jag lagt ut på nätet – och det finns numera HÄR.

Något har sagt att den största kärleksgåvan av alla är att TILLÅTA den som vill ta sitt liv av daga att göra det.

(En nära bekant och god vän till mig sedan ca 20 år tillbaka – som var hopplöst illa på det hälsomässig – gjorde så i vintras någon månad innan han skulle fylla 60 år. Den behandlande läkaren hade med ”öppna ögon” gett honom ”verktyget” – och familjen var helt införstådd med vad som skulle ske.)

Men det är ju en helt annan sak – för dom är ju då MEDVETNA om vad dom är på väg att göra. I det här fallet med fel kost = normalkosten – så är det ju en etablissemangets manipulation via sina massmedia = ”Trattmedia” – som jag ser det – och som dom drabbade som princip ALLTID är mer eller mindre OMEDVETNA om, tyvärr tyvärr… icon_cry.gif?m=1129645325g

Som princip kan det ses som en form av ”lönnmörderi” – rått uttryckt – som ju den s k evidensbaserade vetenskapen ”står upp för” (Saga eller Sanning ?).

Det försöker jag så gott det går att stävja – genom att bl a numera ge bort en utskrift av brevet till kompisen – till sådana som i vart fall är så nyfikna att dom tar emot det. Huruvida det har tagit och tar ”skruv” i någon omfattning – det vet jag ej – för detta har jag bara hållit på med ett par veckor.

Men allmänt sett så tror jag att det bästa sättet att ”smitta” världen – med förhållningssättet att artegen föda = LCHF-kosten är att föredra – ÄR att själva äta så – och därmed se ut och agera som hälsan själv.

Som nu drygt 72 år LivsErfaren – och flitig ”dansbanenötare” till och ifrån sedan 1956 – så får jag ofta frågan numera om hur jag som ”gammal gubbe” kan vara så rörlig, mjuk och smidig i kroppen. Det är särskilt vanligt med den frågan när jag buggar på onsdagarna.

Jo… – säger jag – det gäller ju bara att äta artegen föda – för då blir det helt automatiskt så. Va… – blir ofta svaret – och sen fortsätter Wi med dansen – för det är sällsynt att någon vill ha ”mera kött på benen”.

Märkligt tycker jag – men ”Thats life !” – slut citat härifrån.

Susanne i Skåne skrev 20/5-13:

”Jag vill bara säga ett stort varmt TACK till dig
! !
icon_smile.gif?m=1129645325g
… Jag är sååå glad och känner mig så fruktansvärt URSTARK till både kropp och själ. Det enda som ev kan bli lite svagare nu är min plånbok – nu ska jag nämligen ta min vuxna dotter med mig ut och riktigt shoppa loss med helt nya kläder och det ska bli sååå roligt !

FANTASTISKT icon_exclaim.gif?m=1129645325g – Susanne – att Du med Annika som ”väckarklocka” kom på att etablissemangets normalkost kan ses som åt hållet mer eller mindre ”lönnmörderikost” = hälsan blir bara sämre och sämre med åren – och ej alls för så få – så blir dom bara ”viktigare och viktigare”.

I o f s så kan jag ha fel i detta – men det kan jag ej föreställa mig att jag har.

Vad tror Du icon_question.gif?m=1129645325g ” – slut citat härifrån.

Bejje skrev 26/5-13:

”Men folk beställer efter utbudet. Dessutom kan min fantasi skena och tro att McDonalds har nåt ”samarbete” med läkemedelsindustrin.

Jo… – Bejje – det kan nog ligga en hel del i det, tror jag… icon_idea.gif?m=1129645325g

”Nathan Mayer Rothschild, som kontrollerade Bank of England efter 1820, förklarade som bekant: ”Jag bryr mig inte om vilken marionett som har placerats på Englands tron för att styra imperiet där solen aldrig går ned. Mannen som kontrollerar Storbritanniens penningmängd kontrollerar det brittiska imperiet, och jag kontrollerar den brittiska penningmängden.” – slut citat ifrån kap 6, sid 59 – i boken Bankerna & Skuldnätet av Ellen Hodgson Brown.

Det här gäller ju vilket land som i världen – som jag ser det.

De tretton finansfamiljer – som i dags dato styr penningmängden i som princip alla länder i världen – är i bokstavsordning The Astor Bloodline, The Bundy Bloodline, The Collins Bloodline, The DuPont Bloodline, The Freeman Bloodline, The Kennedy Bloodline, The Li Bloodline, The Onassis Bloodline, The Reynolds bloodline, The Rockefeller Bloodline, The Rothschild Bloodline (som ENVÄLDIGT sägs förfoga och bestämma över ca 50 % (video ca 10 min) av världens samlade ekonomiska tillgångar. Saga eller Sanning ?), The Russell Bloodline, The Van Duyn Bloodline – med underfamiljerna The Disney Bloodline, The Krupp Bloodline och The McDonald Bloodline. Uppgifterna är framtagna, sammanställda och publicerade av Fritz Springmeier 1995. …” – slut citat härifrån.

I såväl blogginläggen (ej minst av professor Göran – Varför har vi inte ett samhälle som bryr sig om vår hälsa ?) som kommentarerna – så uttrycks ju tämligen ofta att t ex etablissemangets normal-kostråd ”bottnar” i något annat än bara en ren felsyn från etablissemangets språkrör.

Så följer man pengarnas väg i världen – upptäcker man rätt snart vilka som ytterst står bakom de felaktiga kostråden sedan 50-60 år tillbaka, folkhälsoförsämrande vaccineringar osv.

I o f s så kan jag ha fel i detta – men det kan jag ej föreställa mig att jag har.

Vad tror Du icon_question.gif?m=1129645325g ” – slut citat härifrån.