Peter B Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hej Martina! Jag startade en tråd lite längre ner för ett tag sedan: http://forum.kostdoktorn.se/topic/2143-uthållighetsidrott-och-kolhydrater/ Jag ska alltså cykla Vätternrundan (räknar med ca 12 timmar) och hade hoppats på att någon kunde länka till några bra guidelines för hur man ska fylla på med näring under loppet för att orka optimalt, med med inriktningen "low carb". Men jag tycker att svaren jag fått visar på ganska stor osäkerhet om ämnet (Lasse som svarade idag sa dock att han kört Vasaloppet utan kolhydrater..) Har du några tips? :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinaJ Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Jag hade personligen kört de på noll kolhydrater och haft med mig en massa korv och ost för att fylla på energin under loppet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sukkersensitiv Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Kokos olie og buillon, kokos olie giver umiddelbar energi ( skal ikke spaltes i maven først) og buillon til salt væske beholdning , virker godt for mig :0) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts