Metzik Posted April 27 Share Posted April 27 Hej! Varierar min normala 16/8 fasta denna vecka med 18/6 o två mål mat isf tre o inga snacks mellan. Brukar inte hålla ett öga på proteinet, men gör det denna gången för att hålla mig mätt o för att tillgodose kroppen eftersom jag tränar sex dagar i veckan. Jag är väl medveten om att man bara ska äta tills man känner sig mätt, men jag har problem med att få i mig allt protein som ska uppgå till ca 100g/dag. Räknar då 1,2x80kg efter reference body weight. Några tips förutom att använda proteinpulver? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted April 27 Share Posted April 27 När jag ökar eller vill få i mig mer protein så kör jag. Kvarg naturell 11% protein 0.2 fetthalt 3.4 kolhydrat, med lite bär eller lite frukt i. Men jag använder bara naturell inte smaksatta. Tycker det är ett lätt sätt att få i sig mer protein. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metzik Posted April 28 Author Share Posted April 28 Fint, ska testa detta, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted May 1 Share Posted May 1 Du kanske kan dra ner på andra saker och fokusera på att få i dig mer kött/fisk/ägg/ost. Själv har jag inga problem med att få i mig ca 80-90 g protein/dag (äter 1-2 gånger om dagen). Kostbevakningen 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts