Jump to content

Vägen mot optimal ketos (crossfitt och antal pass)


malincatrin
 Share

Recommended Posts

Hej jag läser din e-bok ofta. Jag har dock svårt att ibland få in 2 pass om dagen då jag vill nå ketos (1,5-4). Jag kör ett hårt crossfitpass kl 5 på morgonen och dricker en bullet efter det. Så kör jag 48h sen är jag för hungrig för att fortsätta. Nu kör jag fasta 16-20h då jag intar endast fett. 
Vad tycket du om ett pass om dagen och vad tycker du om crossfit?
Malin

Link to comment
Share on other sites

Morgonpigg! Jag antar att du kör det här som en fettfasta begränsat till några få dagar för att komma in i ketos? Du borde vara i full ketos efter 1-3 sådana dagar, och då menar jag optimal ketos. Crossfit är helt klockrent för att bränna av glykogenet, ett pass om dagen räcker absolut! 1-3 hårda pass i veckan är också alldeles tillräckligt :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Älskar mornar. Älskar träningen innan alla andra vaknar... jag kör varje dag och tack för två bra böcker du är en av mina stora insperationskällor!!

Tack själv!

 

Det är helt perfekt med morgonträning, finns inget som får kickar igång förbränningen som de så fortsätt så!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...