lovisaduran Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hej ! Jag började äta LCHF i mars och är helt såld. Har läst flera olika böcker om kost och mycket om socker. Läste även en som heter lchf och träning. I den skiver de om att man bör ha en mer liberal syn på lchf, tex äta mer kolhydrater om man tränar ganska hårt, sen i andra böcker står det att man kan träna helt utmärkt utan kolhydrater. Ska sätta igång med min egen träning nu och tränar säkert 5 gånger i veckan nu. Anser du att man bör öka intaget av kolhydrater? Och vad har du för bra tips på fett som inte är mjölkprodukter. Äter mycket grädde, greme fraiche, ost osv men har upplevt att jag gått upp i vikt av det. Kan de stämma? Grym blogg ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinaJ Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Tack! Jag anser inte att man behöver dra upp mängden kolhydrater, jag äter i princip NOLL carbs och det fungerar fint för mig men man får testa sig fram. Att du går upp av mejerier är inte ovanligt, dels blir de lätt väldigt mycket kalorier, dels mycket kolhydrater och dels kan man bli svullen och lagra in vätska av mjölkprotein. Jag kör på kokosmjölk och smör, animaliskt fett och protein i ägg, kött och fet fisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts