Björn Elchner Posted June 1 Share Posted June 1 2023-06-01; 21:02 Hej ! Efter att läst Fredrik Nyströms bok; "Radikalt Lagom", har jag börjat, att som medicin dricka vin till måltider, gott är det dessutom, för att sänka blodsockervärdena. Dilemmat; 1) Vin ger cancer, undvik att dricka. 2) Nu varnas för Alkoholdemens hos äldre. 3) Vin är inte bra i samband med blodförtunnande läkemedel. 4) Drick inte vin inför eller efter en operation. Nu undrar jag; Är vin nyttigt eller livsfarligt ? // Björn Elchner 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 15 Share Posted June 15 Personligen är jag övertygad om att inget är svart eller vitt; alkohol är ett gift men ja, det finns andra ämnen i vin med för- och nackdelar. Nackdelen är väl histamin men flavonoiderna är bra. Det de varningarna avser bör väl vara alkoholen men det finns ju alkoholfritt vin och har man inga histaminproblem är det nog fördelaktigt att dricka en liten skvätt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts