ilmi Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Jag var på en hälsokontroll i tisdags och mina värden var: jämfört med för 6 mån sedan. LDL 5,6/4,7 BMI 32/34,4 blodtryck 120/75 130/75 socker 5,7/6,2 Tri Glyserin 1,07/1,13 Vikt 82/88 Jag hade minskade värden på allt utom LDL, behöver jag ändra något i min kosthållning? Jag har ätit LCHF sen jagnuari och tycker att jag mår bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Mätte de inte HDL? Annars skulle jag inte göra någonting alls utan fortsätta som du gjort. Tycker de att det ser illa ut så begär mätning av apokvoten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmi Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Hmmm det kanske var HDL.. hehhe kolesterol tror jag det var iaf. Pratade "bara" med en vik.sköterska per telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Be att få alla provsvar hemskickade! Antagligen är det totalkolesterolet som hon pratade om. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Idean Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 kolla detta en trevlig kunskap 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmi Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 kolla detta en trevlig kunskap Tack Idean, intressant lyssning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Det du kallar LDL ser misstänkt ut som totalkolesterol. I så fall ser dina värden bra ut, men nästa gång kan du för att få en mer komplett bild be om HDL, LDL samt Apo-kvot också. Se Doc's blogg för förklaring av termerna: http://www.kostdoktorn.se/kolesterol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts