Syster Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Jag tror att mitt projekt i sommar blir att lusläsa och försöka förstå Uffe Ravnskovs bok Fett och kolesterol är hälsosamt. Många jag känner, arbetskamrater och släkt frågar om hur farligt det är att äta mycket fett och om man ska äta statiner eller inte, hur farligt är det med högt kolesterol? Jag känner att jag inte har kunskap eller kan förklara, så det blir mitt sommarprojekt att skaffa kunskap om det! Någon annan som har ett sådant tråkigt/kul projekt (beror på hur man ser det) i sommar? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Åh, så bra! Då vet jag vem jag ska vända mig till med frågor till hösten I min familj är det många med höga värden, många som medicinerar. Själv har jag finfina värden, men är ändå väldigt intresserad av kolesterol och läser på så mycket jag kan. Annars har jag lagt upp ett lagom ambitiöst träningsprogram med start i morgon, precis tio veckor till höstterminsstarten. Det blir mitt sommarprojekt det! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Jag ska läsa Ett Sötare Blod, Fat Chance, Forskningsfusket & Fett Skrämd. Ska bli en riktig hejare på barfotalöpning och gå på händer .Sen har jag påbörjat ett hemligt LCHF projekt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Jag ska läsa Ett Sötare Blod, Fat Chance, Forskningsfusket & Fett Skrämd. Ska bli en riktig hejare på barfotalöpning och gå på händer . Sen har jag påbörjat ett hemligt LCHF projekt. Hur ska vi lura ur dig vad det hemliga LCHF-projektet är? Nu blir jag nyfiken 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Mitt sommarprojekt innefattar också en massa litteratur, samt att jag slår två flugor i en smäll och lyssnar på massvis med talböcker medan jag är ute och springer och laddar för min ultramaratons-debut. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Böcker att läsa har jag alltid liggande. Men jag hade tänkt mig börja jogga lite smått. Vore kul att komma upp i fem km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Mitt sommarprojekt innefattar också en massa litteratur, samt att jag slår två flugor i en smäll och lyssnar på massvis med talböcker medan jag är ute och springer och laddar för min ultramaratons-debut. Jag måste säga att jag blir superimponerad av dig, och alla andra som är så träningsfokuserade. Jag önskar att jag också hade det "drivet". Kanske jag, utöver Uffe Ravnskovprojektet ska lägga till lite träning som projekt i sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lily73 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Vilka spännande projekt ni har allesammans! Mitt stora projekt i sommar är att lära mig äta så både kropp och själ mår bra, har ju nyligen gett mig på lchf och läser just nu Skaldemans "ät dig ner i vikt". Vill gärna få in rutin så att jag går 2-3mil/vecka också.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Jag måste säga att jag blir superimponerad av dig, och alla andra som är så träningsfokuserade. Jag önskar att jag också hade det "drivet". Kanske jag, utöver Uffe Ravnskovprojektet ska lägga till lite träning som projekt i sommar Träning är och ska vara kul, och löpning tycker jag är ganska rogivande. Man flyter runt där lite grann i sin egen värld. Undrar om Uffe Ravnskov går att få tag på talbok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Mitt sommarprojekt är att försöka ladda upp batterierna igen så att jag är redo att tackla mina fem juridikkurser som jag ska läsa till hösten (slutet närmar sig med stormsteg nu!). Känner att jag redan är ganska nära fulladdning, men hoppas att resten av sommaren ska vara stressfri och solig. Jag har en hel hylla med böcker jag ska läsa (Fat Chance, Varför blir vi feta, Istället för doping!, Ät upp till bevis, Kolesterolmyten, Dragon Haven och Blood of Dragons) och jag ska klara av att springa milen under en timme. Det kommer nog att bli en bra sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Mitt sommarprojekt är att utveckla min kreativa sida, vilket innebär en hel del stillasittande. Vilket tur att jag äter LCHF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts