Jump to content

Jag vill be er om en liten tjänst.... (sidor om träning/tävling & LCHF)

AnetteB

Recommended Posts

Detta kanske är i fel tråd, men eftersom att den inte är av det allvarligaste av allvarliga så lägger jag den här  ;)

Jo, jag skulle vilja att ni som har lite koll kan hjälpa mej att luska fram bloggar och dylikt av folk som tränar och tävlar på lite högre nivåer här, även bara namn går bra om denne inte bloggar eller dylikt, som äter LCHF..

Jag har en kompis som ännu inte vill tro på mej och som nu kommit till argumentet att det inte går att träna hårt och tävla utan att ladda med kolhydrater och så när jag då ska bevisa exemplen, så står det ALLTID stilla i huvudet och kommer då bara på dom få som är aktiva inne på Kostdoktorn och jag är övertygad om att det bara är en microbråkdel  :P

Så kan ni hjälpa mej att hjälpa min kompis så blir jag glad, så glad  :D

Jag tävlar inte än, men när det är dags (strongman, grepp, tyngdlyftning) så kommer jag knappast att rubba min kropp med kolhydrater. Tryggheten för mig sitter i vad jag kan prestera med det jag har och inte vad det blir av att jag stoppar i mig kolhydrater :)

• Like 1

• 4 weeks later...

Jag passar väl på att göra lite reklam för min träningsblogg ;)

http://www.kraftwerketsblogg.com

Tränar mest cykel(mtb och racer) men har även börjat smyga in lite viktträning. Rätt ny på det här med LCHF och nu kör jag mer eller mindre strikt. Ser inte det som ett måste men vill testa hur det fungerar tillsammans med seriös träning.

• Like 4