Undeniably Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 "Äta massa fett är ju inga problem" tänkte jag, men ju mer jag läser ju mer inser jag att det är ett problem at få i sig tillräckligt med fett...Jag äter ofta sallad till lunch. Lätt att ha med sig, och gott. Men hur kan jag få upp fettmängden i min lunch? Ostkuber og fet dressing? Andra tips?Någon som har bra dressingtips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Majonäs, eller varför inte små söta smörklickar? Man kan ju smaksätta smöret också om man vill med något. Eller dricka kaffe med smör i till maten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undeniably Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 Kaffe med smör låter urk, men jag måste prova!! Osaltat då, kanske?Måste köpa kokosfett - lite kokossmak på kaffet tror jag blir kalas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Olivolja. Pizzasallad sås - ingen favorit alls för mig, men alla andra verkar vara helt förtjusta i vinäger. Kokt ägg i bitar. Förutom vanliga ostbitar kan man ju ta halloumi, feta eller mozzarella. Fet bacon. Fet skinka. Bearnaisesås - konstigt ja kanske men jag tycker det ofta passar. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Här är en bra mejerifri dressing, kudos till Cecilia igen. Valnötsdressing:OlivoljaEn sked valnötspastaPressad citronsalt och peppar Perfekt på sommarsalladen http://www.ceciliafolkesson.se/2013/06/02/dressing-med-valnotspasta/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Avokado Fet fisk som böckling, makrill i tomatsås, kall inkokt lax Härliga, feta hemgjorda köttbullar Crème fraich-dressing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Jag har både smör och vispgrädde i mitt kaffe - ca 20 gr vardera men det finns de som har ännu mer + kokosfett men det gillar inte jag.Jag har även två sucketter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mell Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Jag gillar också att äta sallad till lunch/middag, särskilt nu under sommarn. Är i den här värmen inte så sugen på varm mat.. Jag brukar göra sallader med Avokado för att få upp fettet och framför allt håller mättnaden längre eftersom att jag inte kan ha någon pasta i. Varierar salladerna med räkor, kyckling, tonfisk osv. När man äter Lchf lär man sig med tiden vad man kan äta och vad man bör undvika. Oftast kan man hitta goda vanliga recept som man kan gå efter och bara byta ut vissa ingredienser som är helt fel för denna kost. (fungerar ju så klart inte på allt men på en del rätter) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 vinegrette, avokado, tonfisk, ägg, lax, ost i alla dess former, dressing gjord på majonäs, bacon, finns hur mkt gott som helst man kan ha i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts