fiasud Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Hej. Jag har ätit enligt LCHF sedan början av oktober och har fått mer energi, sluppit hunger och dessutom tappat nästan 5 kg, trots att jag alltid varit "normalviktig" enligt bmi, om än dock i övre delen av skalan. Jag känner mig mer tillfreds med min kropp och min mage fungera exemplariskt, jag som inte tyckte mig ha beskymmer innan så är den mycket bättre. Jag behöver numera äta allra högst 3 ggr/dag. Behöver inte äta mellanmål för att orka hela dagen. Jag vet att jag absolut inte äter strikt LCHF antagligen behöver jag kanske inte det heller då jag inte har några hälsoproblem eller varit överviktig och ändå mår så mycket bättre nu. Det jag undrar över är hur tusan ni räknar ut hur många gram kolhydrater ni äter per dag? Finns det något verktyg att använda sig av? Det skulle vara intressant att se hur mycket jag får i mig. Tack för en bra blogg och ett intressant forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anina Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Registrera dig på matdagboken.se Du får väga din mat och föra in olika livsmedel och få fram värde. Den fungerar finfint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag använder som jag skrev någon annanstans kostverktyget på LCHF.se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiasud Posted December 30, 2012 Author Share Posted December 30, 2012 Tack för tipsen :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiasud Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Jag har provat matdagboken i några dagar nu. Det visar sig att jag är mer strikt än jag väntat mig :-D någonstans mellan 5-12 g kolhydrater per dag känns helt ok med tanke på att jag ändå är normalviktig och mår bra i övrigt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts