ingelas123 Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jag vill börja med LCHF därför jag vill må bättre och bli piggare! Jag har även lite övervikt som jag vill bli av med. Är det lätt med LCHF, är det bara att ta bort kolhydrater och socker? Äter jag bara protein och grönsaker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jag vill börja med LCHF därför jag vill må bättre och bli piggare! Jag har även lite övervikt som jag vill bli av med. Är det lätt med LCHF, är det bara att ta bort kolhydrater och socker? Äter jag bara protein och grönsaker? Och fett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 HF står för High Fat! Dvs du får lägga till fett för de kolhydrater du tar bort.. var skulle du annars få energin från? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jag vill börja med LCHF därför jag vill må bättre och bli piggare! Jag har även lite övervikt som jag vill bli av med. Är det lätt med LCHF, är det bara att ta bort kolhydrater och socker? Äter jag bara protein och grönsaker? Läs om kosten för nybörjare på denna sajten! Du ska lägga till fett, inte bara ta bort kolhydrater, annars blir du inte mätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Som de andra påpekar så behövs det fett också. Men det ska vara bra fett. Över huvud taget handlar LCHF rätt mycket om bra, naturlig mat. Jag tror det är bra att förbereda sig något sånär innan man börjar. Här på forumet finns mycket info, liksom på Kostdoktorns blogg. Själv förberedde jag mig genom att läsa Matrevolutionen och för mig var det nog den perfekta starten. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Bara LF blir antingen svält eller HF. Alltså hungern gör att du äter det lilla kolhydraterna så ofta att du får mycket kolhydrater (eller för mycket protein som omvandlas nästan på samma sätt till socker i kroppen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Låter som du behöver läsa detta innan du kör igång:http://www.kostdoktorn.se/lchf Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts