Jump to content

Veckans rysare från Dunkin Donuts

Bitteusa

Recommended Posts

Donutjätten meddelade häromdagenat de skall lansera vanliga Donuts med ägg och bacon emellan! Man kan ta vilket som helst av deras Donuts, varför inte e med choklad, dela på mitten och lägga på ägg och bacon. Trodde det först var ett vilsekommet aprilskämt, men det verkar inte så!

Donutjätten meddelade häromdagenat de skall lansera vanliga Donuts med ägg och bacon emellan! Man kan ta vilket som helst av deras Donuts, varför inte e med choklad, dela på mitten och lägga på ägg och bacon. Trodde det först var ett vilsekommet aprilskämt, men det verkar inte så!

Hmm.. Varför inte? De finns i alla andra smaker.. Om man n skall äta kolhydrater så.. De får i alla fall i sig litet nyttiga fetter..

• 1 year later...

Jag var på en DD i veckan i norra Pennsylvanien, mest för att uppleva något hemskt. Det var ett riktigt skitigt fult ställe i en håla och personalen var tre griniga hillbillies.

En färsk munk är ju jättegod men dessa var hårda och torra. DD gör inte sina munkar på respektive ställe utan de görs i stora fabriker och körs ut till "restaurangerna". Jag undrar hur gamla dessa var? 

Någon som vet hur det skall fungera i Sverige, skall munkarna köras från någon fabrik i Europa?

DD har ju lite mackor och annat också men tjänar mest på kaffedrinkarna. Jag har svårt att tänka mig att de skall kunna lyckas med den konkurrensen som finns med Expresso House och andra.

Grejen med munkar är väl att man ska äta dom friterade på plats, dvs färska? Tycker inte munkar slår kanelbulllar... men bäst är bärpaj.

Nybakade kanelbullar är nåt jag verkligen kan längta ihjäl, mej efter, men doften är ju mycket godare än de man kan köpa och egna gör jag ju inte längre.

Munkar har jag aldrig förstått vitsen med.

• Like 1