Slacktivisten Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Just i skrivande stund dyker det upp inlägg från spambotar i stadsdelen. Det här är rätt vanligt i forum som inte har skydd som kräver mänsklig insats vid registreringen. Det vanligaste skyddet är captcha, om ni sett att vissa forum visar en bild med förvrängda tecken man ska läsa och skriva i en ruta så är det en sådan. Robotar har svårt för dessa och misslyckas i registreringen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Robotfilter Mitt förslag är att införa captcha i registreringsprocessen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Bra idé. Och tack alla för spamrapporterna vi får in . Blir mycket enklare att sköta det då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Captcha i registreringen ska redan vara påslaget + ytterligare skydd som tydligen blockerat över 1000 spamanvändare hittills. Trots detta kan någon spammare smyga sig igenom ibland. Fortsätt håll ögonen öppna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted June 9, 2013 Author Share Posted June 9, 2013 Nu minns inte jag om jag svarade på en captcha när jag reggade vilket var i princip omedelbart efter det dök upp. Det spambotar som ändå läcker igenom kan vara manuella eller är av den avancerade sorten som knäcker de enklare captchorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts