Jerker Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Jag vet att det finns fler statistiknördar här på forumet och det skulle vara roligt att diskutera olika sätt att föra statistik, göra diagram osv. Kanske tipsa om olika sajter som har sådana funktioner. Jag startar med att lägga upp en bild av mitt kalkylark där jag skriver in min dagliga vägning. Hur för ni själva er statistik? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Sä här ser mitt excelark ut: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Lätt imponerad av er statistik, själv kör jag bara ett enkelt blad med vikt, medelvikt för 7 dagar och blodketoner, medelvärde för 7 dagar (numera BK endast varannan dag), lite förtjust i diagram för mina värden. Håller bra koll på proteinmängden i min matdagbok (analog - pappersvarianten) och håller kolhydraterna lågt. Kör mina kroppsmått separat och mäter var 14e dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Jättesnygga och bra uppställda kalkylark. Jag är en RIKTIG Excelnörd, går igång direkt på detta! Själv för jag ingen statistik då jag inte ska gå ner i vikt eller så eller vill/behöver inte analysera mina värden (matintag med mera). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Oj, vad detaljerad matstatistik du för Limp! Det skulle jag inte klara. Jag har mätt fram vad min frukost ger i detalj, och den äter jag varje dag, sen har jag relativ koll på mitt andra mål mat och vet att jag håller mig relativt bra inom de ramar jag har satt upp. Jag har också ett diagram kopplat till dessa data (vikt/midjemått) på samma ark så jag ser det i grafik också, men jag maskade bort detta i min första bild för att det inte skulle bli för smått, men så här ser det ut: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Jag är litet avis på din analysvåg. Du verkar ha något som mäter även det invändiga fettet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Jag är litet avis på din analysvåg. Du verkar ha något som mäter även det invändiga fettet. Japp! Men jag begriper mig inte på värdet. När jag började väga var det 16, nu 15 och för att det ska vara normalt så ska det ner under 9, så jag har en hel del kvar där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts