Jump to content

Bilring

Tåli

Recommended Posts

Hej 

Jag äter LCHF och mår som en prinsessa och har gått ner 12 kg just nu bara 30 kg kvar. Har ett stort problem med en stor bilring ovanför midjan. 

Sätter jag på mig en byxa så har jag ganska liten magen under midjan men ovanför är det en jätte stor ring. Hur ska man träna för att få bort den ringen?? Finns det någon övning man kan göra hemma?? 

Ser den blir mindre ju mer jag äter LCHF men tänkte i fall man kunde träna bort den. 

//Anna

Fettdepåer töms/påfylls i relation till total fettmängd och genetisk disposition ex. i relation till om du är man eller kvinna.

Punktförbränning är således inte möjlig (antaget att du inte har för avsikt att anamma "avancerade kosttillskott" som ex. förekommer inom fitnessvärlden). Fortsätt således på det spår du redan inlett så kommer fettet att gradvis avta över hela kroppen.

Lycka till!

Grattis till viktnedgången! Kilona kommer säkerligen försvinna, inklusive bilring, om du fortsätter med det du gör! Under tiden kan jag rekommendera jeans/byxor med riktigt hög midja. Håller magen på plats och är dessutom mycket bekvämare än lågt skurna dito.

Hej 

Jag äter LCHF och mår som en prinsessa och har gått ner 12 kg just nu bara 30 kg kvar. Har ett stort problem med en stor bilring ovanför midjan. 

Sätter jag på mig en byxa så har jag ganska liten magen under midjan men ovanför är det en jätte stor ring. Hur ska man träna för att få bort den ringen?? Finns det någon övning man kan göra hemma?? 

Ser den blir mindre ju mer jag äter LCHF men tänkte i fall man kunde träna bort den. 

//Anna

Fortsätta gå ner i vikt är grunden. Att träna upp lite styrka kommer att ändra kroppskompositionen så att du får mer muskler och mindre fett (och vem vill inte ha det?). Vältränade muskler är sällan "dallriga" ;)