Undeniably Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Hej! Hittade ekologiskt kokosfett i affärn, och handlade genast en burk. "Förvaras kyligt och mörkt", - så jag satte den i kylskåpet. Men den är ju stenhård!!!!!! Varje morgon står jag med en sked och krafsar, för att få några kokosfettflingor i kaffet.Har ni eran kokosfett i kylskåpet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adela Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Nej, kokosfett bör man ha i rumstemperatur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Rumstemperatur, i ett skåp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helena Karlsson Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Det är väl mer en smaksak. Jag föredrar mitt kokosfett nykrafsat. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Undeniably Posted June 13, 2013 Author Share Posted June 13, 2013 Tackar tackar! Skåp it is! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Nykrafsat ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CarlH Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Använder Cocosa och har det i skafferiet. Nu när det blivit sommar så blir det lätt flytande. Ett mellanting hade kanske varit bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Jag förvarar det i rumstemperatur. Eftersom det är så mättat håller det i "en evighet". Ja, länge i alla fall! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Har mitt i skafferiet, det smälter vid 24 grader.. därav att det kallas för olja i andra länder där temperaturen oftare överstiger 24 grader! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Nåt för Elgiganten...en Kokosfettkylare..där man kan reglera kylan så önskad konsistens uppnås, kanske med olika temperaturzoner så att varje familjemedlem kan få sin favoritkonsistens... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Rumstemperatur bredvid spisen - lätt åtkomligt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Kylskåp för min burk läcker... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Självklart i rumstemperatur bredvid spisen. Angående hållbarhet så var det inget fel på en burk som kommit på sidan om och sista förbrukningsdatum passerat för flera år sedan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Har det i skafferiet, på sommaren är det helt flytande, annars är det lagom mjukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Jag portionerar det i muffinsformar som jag förvarar i kylen. Sen slänger jag en sån i stekpannan till frukostäggåbaconet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts