Malina Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Vad säger doc (och ni andra) om det här: http://www.chemicalnet.se/iuware.aspx?pageid=792&ssoid=166712 ? Smått oroande då dottern fick drygt 50 % ersättning (resten bröstmjölk) fram tills vi gradvis fasade ut mjölken till förmån för riktig mat under hennes andra halvår.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ja, det ligger säkert något i det. Det är ju vad som alltid sagts. Det sa både min mamma och min svärmor när jag inte kunde amma och gav vår son ersättning. Men vad ska man göra? Alternativet att barnet svälter ihjäl är ju ännu sämre. Det bästa man kan göra är väl att kompensera det när barnet börjar äta riktig mat. Eller från den dag man vet bättre. Som mamma gör man alltid så gott man kan utifrån de förutsättningar man har. Det är tillräckligt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Finns väl alternativ till att ge barnet 60%kolhydrater, vatten samt kryddat med tungmetaller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts