Britt-Mari Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 http://www.scicompdf.se/omega_3/OMEGA_3.pdf För att Omega 3 ska ha en positiv hälsoeffekt, är det tydligen viktigt, att välja rätt sort. Jag har i flera år köpt den sort Kostdoktorn rekommenderat. Enligt ovan, är Eskomo3 den bästa?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Det bästa är utan tvekan att äta mer fisk och helst frifångad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt-Mari Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 Visst är det bäst/nyttigast att äta feta fiskar, flera gånger i veckan. Omega 3 tillskott är ett altrnativ, när jag äter fisk för sällan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Visst är det bäst/nyttigast att äta feta fiskar, flera gånger i veckan. Omega 3 tillskott är ett altrnativ, när jag äter fisk för sällan. Det du länkade till verkar vara en reklamblad för just Eskomo3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 PureParma som Doc rekommenderar har tillsatt färgämne (caramel color), lite konstigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Det där reklambladet verkar vara gjort för att skrämma folk för oxidering / härskning av omega-3 fettsyrorna, vilket ju i och för sig är korrekt. Men frågan är om Eskimo3 är det enda märket som har styr på hur man behåller fettsyrorna stabila tills de ska konsumeras. Tror jag inte men lyckades inte finna svaret trots en del googlande... där ska finnas en patenterad blandning av antioxidanter (kallas konserveringsmedel i Fass) som heter Pufanox. Någon som vet hur det ligger till med detta? Håller med dufva att fisk ju är bäst - bara den inte är härsken men det kan man ju lätt lukta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik E Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Det bästa är utan tvekan att äta mer fisk och helst frifångad Helt klart. Men för att kunna göra det i tillräckligt stor utsträckning för att täcka omega3-behovet får man antingen vara rätt välbärgad eller jobba som yrkesfiskare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Britt-Mari Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 Tack för alla tankar kring min fråga. Kanske är Omega 3 med Pufanox den bästa trots allt? Jag har öppnat en kapsel av märket Aktiv Care, smakat och luktat på innehållet. Ingen härsken smak/lukt. Att kapseln smakar och luktar fisk är väl ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts