Jump to content

Började skaka

vacker
 Share

Recommended Posts

Hej,

Har ätit LCHF nu någon månad. Hade dock ett återfall igår efter sötsaker och pizza när jag var påväg hem.

Tänkte att det där förtjänar man efter att ha varit duktig länge, så efter att ha intalat mig detta så köpte jag allt det jag var sugen på.

Måste påpeka att jag bara hade ätit frukost och det var nog mest bara hungern som fick igång mitt sug efter skräpmat/godis.

Väl inne i lägenheten tryckte jag pizza, en hel Ben and Jerry, en hel Cheddar Cheeze popcorn påse och massa lösvikt.

Det vart som en mani, jag bara åt och åt och åt. Sen när jag skulle gå till tvättstugan så började kroppen skaka. Jag kunde inte hålla händerna stilla (skakar aldrig någonsin annars). Kroppen måste ha fått en chock på något sätt av alla kolhydrater, det lugnade dock ned sig efter någon timme och jag la mig och sov.

Idag har jag varit galet trött och jag håller mig vaken nu med kaffe. Kommer nog fasta en dag så jag får ur mig alla kolhydrater och kan börja om på nytt.

Någon annan som upplevt liknande? Med skakande händer etc?

Berätta gärna om ni haft återfall och hur er kropp reagerade.

Mvh

Det du beskriver låter för mig som en rejäl sockerchock. Det var helt enkelt för mycket av det "goda" inom en superkort tid. Inget att oroa sig för tror jag, men kanske inget att göra om...

Så pass mycket kolhydrater på en gång har jag nog inte ätit sedan jag gick över till LCHF förra hösten. I början funderade jag på att kanske lägga in nån dag med all det som jag saknat. Har dock kommit fram till att jag hellre ger efter i små mängder ibland, just för att jag inte gillar att må dåligt (vem gillar det för övrigt ;) ).

På mindre avsteg har kroppen reagerat lite olika. Lite frukt (är svag för vattenmelon) tål jag uppenbarligen rätt bra, däremot kan jag få ont i magen och boka en permanent plats på toan om jag får i mig för mycket mjölmat (missbedömde en fisksoppa).

• Like 1