Robin Granholm Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Robin Granolm 8:10 AM (14 hours ago) to drmcdougall Hello, I appreciate everything you do and inform the public about. You are truly one of my heroes in nutrition. Perhaps you are interested in seeing this criticism from one of the biggest blogs in Sweden that reaches out to many thousands of people. Perhaps you'll just find it nonsense, but I'd like to inform you anyway. http://www.dietdoctor.com/dr-mcdougall-in-shocking-vegan-interview Kind Regards, Robin Granholm John McDougall 4:16 PM (6 hours ago) to me Love it. Amazing how far I must go to get their attention. Thanks for sending this. Best WishesJohn McDougall, MD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Det var inget uttömmande svar direkt. Hade han inte mer att säga? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Jaha, och? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Märkligt svar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Granholm Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 Det var inget uttömmande svar direkt. Hade han inte mer att säga? Nopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Robin Granolm 8:10 AM (14 hours ago) to drmcdougall Hello, I appreciate everything you do and inform the public about. You are truly one of my heroes in nutrition. If you are such a fan of Dr. John McDougall, what are you doing in this forum? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 If you are such a fan of Dr. John McDougall, what are you doing in this forum? Han är antagligen ett Troll. Sen hur den där militanta vegantalibanen menar. Känns som att han själv anser att han måste ta i med hårdhandskarna. Hoppas han misslyckas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Oliktänkande får gärna vara på detta forum som vi sagt många gånger. Så länge man har vårdat språk och inga personliga påhopp (och inte bryter andra lagar). 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiNGeN Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 If you are such a fan of Dr. John McDougall, what are you doing in this forum? Förmodligen är han här för att inbjuda diskussion kring svaret från Dr. John McDougall vars samtalsämne råkar ha att göra med kost och näring. Ställ dig själv samma fråga, "Vad gör du här på detta forum, MagnusH?". Vi kan inte komma någonvart (utvecklas) som människor om vi snöar in oss i olika grupper som inte kan/orkar/vill tänka annorlunda, se Are Low-Carb Zealots Close-Minded?. Apropå doktorns svar så verkar han mer nöjd att han mest förargat/spridit negativitet för sitt i min mening arroganta framträdande i Jimmys intervju. Han verkar inte göra sig mer lyhörd för alternativa teorier än hans egen trångsynthet på en stärkelsebaserad diet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Förmodligen är han här för att inbjuda diskussion kring svaret från Dr. John McDougall vars samtalsämne råkar ha att göra med kost och näring. Ställ dig själv samma fråga, "Vad gör du här på detta forum, MagnusH?". Vi kan inte komma någonvart (utvecklas) som människor om vi snöar in oss i olika grupper som inte kan/orkar/vill tänka annorlunda, se Are Low-Carb Zealots Close-Minded?. Apropå doktorns svar så verkar han mer nöjd att han mest förargat/spridit negativitet för sitt i min mening arroganta framträdande i Jimmys intervju. Han verkar inte göra sig mer lyhörd för alternativa teorier än hans egen trångsynthet på en stärkelsebaserad diet. Jag är här för att lära mig mer om LCHF och för att diskutera problem och lösningar vad gäller LCHF, inte för att motarbeta själva syftet med blogg och forum. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Fast lite svårt att föra diskussion med enbart de som håller helt med en , 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Fast lite svårt att föra diskussion med enbart de som håller helt med en , för att lära sig mer och att diskutera problem och lösningar behöver man inte att alla haaller med en. Men personer som försöker torpedera LCHF och försöker paatvinga t ex veganism har man inget behov av här. Det kan gärna finnas fora där man olika dieter och deras resultat diskuterar, men här vill jag diskutera hur jag kan överleva och vara saa frisk som möjligt när jag har diabetes. Detta är ytterligare ett argument för en särskild avdelning för personer med diabetes 2. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts