Pathfinder Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Nu kör jag igång min Bed & Breakfast, så nu finns det iallafall ett B&B i Frankrike där man kan få LCHF frukost! Förhoppningsvis ska jag även kunna servera middag snart, när beror på den franska byråkratin. Det känns lite roligt att hitta en niche med lågpris B&B som serverar low-carb mat och att kunna "sprida ordet". Jag tror min hårfrisörska har nappat också, så har hittills introducerat 3 personer till LCHF i Frankrike. Inte så många, men en början! Som vanligt möts man med lite skepsis, men det är ju att leda med exempel som man får bäst intresse Genom Kostdoktorn och forumet har jag lärt mig så mycket senaste året, och det är kul att kunna backa upp med vetenskap i diskussioner, så tack för det! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Underbart, jag kommer! Var i Frankrike bor du? Hemsida? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pathfinder Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Jag bor i Bretagne, just utanför Martigné-Ferchaud. Tyvärr ingen hemsida än, men det kommer! Bienvenue! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Lycka till .Hur känt är lågkolhydratkost i Frankrike? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pathfinder Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Tackar tackar! De verkar att ha hört talas om Atkin's Diet, men är skeptiska. Tja, jag gillar nog utmaningar - uppmana fransmän att ge upp sin älskade baguette är inte lätt . När man förklarar sambandet med insulin och kolhydrater så förstår de att man iallafall inte är helt galen! Men som sagt, de är fransmän, och då är all främmande konstigt och nåt man inte behöver bry sig om. Jag är dubbel-konstig, för jag är inte "vanlig" utlänning, dvs engelsk, utan svensk. Lustigt nog är de mer intresserade att prata med mig pga det, alltför många engelsmän här i deras smak. När man käkar på "Relais", motorvägsresturanger, så har man ett val mellan potatis, haricot vertes eller t ex sparris. Jag försökte tidigare få både potatis och sparris, men då sa servitrisen att man bara kunde välja ett alternativ, så de är nog vana med att bara äta en grönsak som inte nödvändigtvis är potatis. Sverige är/var nog mycket potatis och två grönsaker, i England - meat and two veg. Kanske vin räknas som "en av dina dagliga fem", det är ju gjort på frukt! Det görs reklam på engelsk TV nu om ett vatten smaksatt med "riktig" frukt, som de påstår "counts as one of your daily five of fruit and veg". Då svär jag åt TV:n. Ordentligt. Skrämmande att en reklamslogan kan orsaka så mycket dumhet! Kämpa för riktig mat, det är det enda som gäller! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Pathfinder Posted January 12, 2014 Author Popular Post Share Posted January 12, 2014 Hej igen! Det tog lite längre tid än jag trodde att få ihop en hemsida! Nu är det gjort iallafall, och finns att se på; http://www.basiquebedandbreakfast.com/ Välkomna! 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Oj, vad det ser härligt ut! Där skulle man trivas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amj Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Ska bokmärka sidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts