LiNGeN Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Jag kontaktade nyligen Lindahls AB via deras kontaktformulär på deras hemsida för att påpeka mitt intresse av en ekologisk variant av deras Ryska Yoghurt, se nedan: Hej!Tack för ditt mail. I vårt sortiment har vi ekologisk turkisk yoghurt och ekologisk grekisk yoghurt och just för tillfället finns det inga planer på att utöka med en ekologisk rysk yoghurt. Men vi stänger inga dörrar för den, märker vi en stor efterfrågan ser vi naturligvis över möjligheterna att tillverka även en ekologisk rysk yoghurt.Vi önskar dig en härlig sommar!Vänliga hälsningarJenny LundellLindahls AB-----Ursprungligt meddelande-----Från:Skickat: den 12 juni 2013 19:55Till: infoÄmne: Meddelande från hemsidanHej!Jag tycker att ni ska lansera en Rysk Yoghurt som är gjord på ekologisk mjölk från frigående, gräsbetande & välmående kor!Med en vänlig hälsning! Deras svar indikerar att om tillräckligt många väcker förfrågan så ser dem "naturligtvis över möjligheterna att tillverka även en ekologisk rysk yoghurt", så alla ni som vill ha detta, på dem bara! http://www.lindahlsab.se/kontakt.aspx Notera att jag påpekade ekologisk mjölk från frigående, gräsbetande & välmående kor, vi kanske ska poängtera att mjölken bör komma från svenska kor och produceras i Sverige? Dagens ryska yoghurt tillverkas ju i Tyskland, som det står på förpackningen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiNGeN Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Förresten glömde påpeka att jag även kontaktade Arla och Valio för deras Smetana produkter och påpekade mitt intresse för en ekologisk variant på samma sätt där: Arla: http://www.arla.se/om-arla/kontakta-oss/tyck--onska1/ Valio: konsumentkontakt@valio.fi Hej Tack för ditt mail till oss på Valio.Ditt mail med önskemål kommer att vidarebefordras till våra produktchefer för information. Vi är tacksamma över att du har kontaktat oss och vi kommer att se över ditt ärende. Återkom gärna om du undrar över något mer. Med vänlig hälsning VALIO SVERIGE AB Sofi Konsumentkontakt +46 (0) 8 725 51 50 Box 10094, Arenavägen 27, 5 tr 121 27 Stockholm, Sweden +46 (0) 8 725 51 50 valio.se -----Ursprungligt meddelande-----Skickat: den 12 juni 2013 19:49Till: KonsumentkontaktÄmne: Ekologisk Smetana Hej! Jag tycker att ni ska lansera en Smetana som är gjord på ekologisk mjölk från frigående, gräsbetande & välmående kor! Med en vänlig hälsning! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Har skickat ett mejl om den ryska y. Tycker den är överlägset godast! Tack för länken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts