Pygmepuff

Vikt vid graviditet

Recommended Posts

Nä, jag kan inte hålla mig längre, får riskera att bli avslöjad om någon jag känner läser det här :P
Fick ganska precis reda på att det bor en liten plutt i min mage, är bara i vecka 5 och känner inga symptom alls. Mer än att jag åt varannan timme igår iprincip :P Skithungrig!
Det här är om allt går bra knodd nummer två :) Med nummer ett levde jag på glass och äppelpaj, oboy, mackor, muffins... ja. Behöver jag säga att jag gick upp 20 kg? =P

Är det någon mer som har ätit "vanlig" mat under första graviditeten och LCHF den andra (eller tredje etc) och har märkt någon skillnad? Med viktuppgång, foglossning etc. Jag mådde förvisso bra under förra graviditeten, bara halsbränna och väldigt snabb viktökning.
Fertil som tusan verkar jag vara i alla fall. Verkar räcka med att titta på min karl :P

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

La den i fel kategori såg jag nu, skulle varit allmänt om lchf. Hoppas på svar ändå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack :) 
Ingen som har några erfarenheter? =)
Än sålänge har jag sluppit illamående, pepparpeppar. Men magen ser ut som den är i 6e månaden, inte 6e veckan :P
Finns det nåt bra man kan äta som är mjukgörande för magen? Skulle behöva gå på toa nämligen (ni förstår säkert resten själva :P )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till lill-knodden. Jag kan svara på den sista frågan, tror jag. Baka fröknäcke :) http://www.ceciliafolkesson.se/2013/01/20/froknacke-lchf-paleo/

Prova hur mycket du kan äta utan att magen får för mycket fart... Det är nog psylliumfröskalet som sätter fart, och så kokosfettet förstås. Det kan säkert vara annorlunda då magen inte fungerar p.g.a. graviditetshormonerna, men för mej funkar fröknäcke ibland lite för effektivt..

Jag har ingen ordning på vad man kan och får äta när man är gravid, så kolla upp det själv för säkerhetsskull.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg