Jump to content

Torskade dit på tre dagars sockerknarkning

Mattias Nordahl
 Share

Recommended Posts

Yejh!

Åkte till Köpenhman i fredgas med kollegor och såg framför mig att jag bara skulle dricka rött vin! Innan detta så kom tydligen ett beslut från neandertalaren i mig, och det första som beställdes in på fredag vis lunch var en hamburgertallrik med en stor stark och en gammeldansk! Vad fan hände liksom?
Efter det följde ena katastrogen efter den andra, och jag lyckades inte ens stå emot idag fast jag startade dagen med en MBC!

Veckan som gick, Söndag till Torsdag åt jag nog inte ens 60g kolhydrater på 6 dagara, för att proppa i mig astronomiska mängder på tre dagar! <_<  :blink:  

Nu måste jag börja om, och jag vet ju att jag har typ 6-7 dagar till minsta synliga ketos, och minst en par veckor för min kropp att svara ordentligt på lchf-kosten, och för att komma över tröskeln till "saligheten". Problemet är att jag har veknat efter 5-6 dagar. Nu ska jag fan inte göra det, och ta mig förbi min magiska gräns på 8-10 dagar. Efter det brukar det inte vara några problem att att stå emot.

Kämpa Matte!

http://sockerdoden.blogspot.se/

Vid resor kan sånt här hända, då brukar åtkomsten på dålig mat vara bättre än tvärtom. Om man då har en primat i sig som skriker ibland så kan det vara svårt att stå emot. Det vet jag av egen erfarenhet.

Enklast att stå emot sockerbegäret är hemma förutsatt att allt dåligt är utrensat. Eller genom att hela tiden vara tillsammans med likasinnade, dvs sådana som inte äter skräpmat, då krävs det mer av en själv för att bejaka primaten.

Kämpa på!

• Like 2

Du, jag har också trillat dit. Big time. Värsta på 1,5 år...

Mår just nu asdåligt. Fysiskt då, psykiskt är faktiskt inte så illa, har inte dåligt samvete eller så, vet att jag kommer ha kontroll över maten imorgon, men i helgen var det svårt (cup med dottern, fick äta vad som serverades i bamba). Så socker mosntret tog över och jag har moffat godis och kakor (mår skit, stissig och ont i magen).

Så Matte, nästa vecka = back on track.

Det förtjänar vi!

Och jag föll in i begäret vid skolavslutningen 5/6 med mammas fudgekaka med vispgrädde. Inte endast en stor bit, utan 4! Suget suger än... We're in there with you!

Jag har tack och lov hållit på tillräckligt länge för att kunna gå tillbaka ganska enkelt och dit kommer du så småningom också. ^_^

• Like 1

Nja... När jag skrev på lunchen idag var det lugnt. Och har varit det sedan fudgekakan. Ett svårt problem på jobbet som jag bar med mig hem fick "rösten" att hitta sonens godispåse från kalaset igår... Och eftersom han inte gillar godis (eller i alla fall få sorter) så fanns ju allt kvar... Nåja, nu tröstar jag mig med att jag åt lite men inte allt. Resten får sopgubbarna! ;)

Jag har ikväll ätit ganska mycket; kyckling med gräddsås (rester), ostrullar med bregott, en liten bit brie, äggröra och bacon, en näve nötter, några små tomater... och en ruta 90% choklad. Inget sötsug tack och lov. Och så har jag tränat lite också.

Maria F, bra där, släng skiten. Ät mer fett!

Ät mer fett? :D  Inte det som är problemet, har inte med hunger eller mättnad att göra. När stressuget sätter in hjälper bara djävlar anammat. Men det är lugnt, jag grämer mig inte längre (eller i alla fall väldigt sällan). Jag brukar se mig själv som en sådan där bebisleksak, t ex clown, som är rund i botten. Får den en knuff gungar den lite men sen stannar den upprätt i alla fall. Men visst är livet lättare ju mindre gott skräp som finns hemma... :)

• Like 3

Bra Maria F.

Jag klarar inte att stå emot vid stress, jag går på autopilot och äter vid stress. Då gäller det för mig att äta så fett som möjligt (dvs bra val). Tillslut går signalen fram. Stressad men mätt, ok, inte äta mer, typ. 

• Like 2

Intressant LottaJ att du klarar att sluta där, stressätandet för mig tar sällan slut. Magen vill kräkas men munnen fortsätta äta...

Fast det är nog lite lättare att sluta frossa sedan jag lade om kosten. Egentligen är det inget stort problem men ändå otroligt fascinerande hur djupt rotad skiten är...

Hälsa är mycket mer än kost och det gäller att inte falla för stressen för då faller allt annat också, kost, motion, tålamod med barnen/hunden...

Ät mer fett? :D  Inte det som är problemet, har inte med hunger eller mättnad att göra. När stressuget sätter in hjälper bara djävlar anammat. Men det är lugnt, jag grämer mig inte längre (eller i alla fall väldigt sällan). Jag brukar se mig själv som en sådan där bebisleksak, t ex clown, som är rund i botten. Får den en knuff gungar den lite men sen stannar den upprätt i alla fall. Men visst är livet lättare ju mindre gott skräp som finns hemma... :)

Den där clownen tar jag till mig! :D

• Like 2

Idag gick det bra...

Frukost: Yoghurt 17% med 50g hallon. Vatten.

Lunch: Karré, biff och kyckling. Lite vitkålssallad. Vatten.

Middag: 2 st hamburgare, coops (4% kh, tot 10g) + 2 st avokado och 30g smör. Vatten.

Klämde dock ner en red bull light under dagen när jag var trött som fan och hade möte. Obra, men helt klart värt det!

Back on track!

• Like 2