Jump to content

Blir det något nyårslöfte i år?

Andreas Eenfeldt

Recommended Posts

I detta nya underforum ("Nystart 2013") kan du starta en egen tråd om du har något nyårslöfte med koppling till LCHF. Det är bra för motivationen att peppa varandra!

Själv tänker jag fortsätta med en liberal LCHF ungefär som idag. Men träning ska det bli mer av, gymet en gång per vecka räcker inte.

• Like 1

Jag ska fortsätta med LCHF men äta bättre och planera mer! Startar med Sten Stures Fakir om ca 2 veckor, då borde nya kyl/frysen ha anlänt och jag har handlat och kan skrida till verket.

Sen har jag beställt en ny baddräkt för att komma iväg till simhallen, jag fixar inte att promenera när det är snorhalt ute.

På juldagen skärpte jag till mej efter att ha trillat tillbaka på sånt jag tycker om men som kroppen inte vill ha. Det gav utdelning, jag tappade 1,5 kg! Hur jag skärpte mej?
Sparade bara sånt sonen vill ha, skickade med det mesta med släktingar och resten slängde jag faktiskt. Sen drog jag ner på nötter och mjölk och fick här på forumet ett jättebra tips på en ny varm och mycket mättande fluffdryck  http://www.lchfrecep...cepy.aspx?ID=27 - den hjälper mej att undvika att bli sugen på annat på kvällen.

Jag tycker att nyårslöften för det mesta verkar destruktiva. Löften ges som inte kommer kunna hållas med dåligt samvete och dåligt självförtroende som följd. Lova bara sådant som stärker självförtroendet och som är möjliga att hålla.

Själv lovar jag att bjuda hustrun på Champagne minst en gång per månad.

Lev väl och njut av livet.

• Like 2

Ja, jag får väl försöka göra som Maggan och försöka lägga band på mig när jag får de mest konstiga, och framför allt, näst intill hjärntvättade invändningar mot lågkalorikost.

Alltså, jag blir bara stum när jag förstår hur djupt inpräntat budskapet om tallriksmodellen och att äta en "balanserad kost" är i svenskarna idag.
Men men, Rom byggdes ju som bekant inte på en dag heller, så små steg framåt är det som gäller...!

Nyårslöftet blir att laga mer riktig mat och inte som nu mest leva på keso o meze...tar dock den lätta vägen och kör periodisk fasta så slipper jag laga mat så ofta i alla fall. Träna mer ska jag också göra, som tur är så tycker jag att det är roligt så det blir inte någon uppoffring utan mer en belöning. 

Jag kör också på mål istället för löften. För mig känns speciellt löften som att något som är lätt att bryta... Så mina mål för 2013 är; att träna minst 60 pass, sluta röka, få på mig mina fantastiska rosa byxor i strl 42 (nu kommer dom till mitt på låret ungefär) o att kunna springa 5 km utan att halvdö :)

Inget nyårslöfte, för det är dömt att misslyckas för mig. Mitt mål är dock att till sommaren trilla ner under 70 kg.. För att åstadkomma detta har jag lovat mig själv att äta bättre, återgå till gymmet och det kanske mest påtagliga "löftet".. inte fylla på chokladförrådet innan semestern i sommar. Det ger mig ca 500 gram mörk choklad att leka med tills dess..