Andreas Eenfeldt Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 I detta nya underforum ("Nystart 2013") kan du starta en egen tråd om du har något nyårslöfte med koppling till LCHF. Det är bra för motivationen att peppa varandra! Själv tänker jag fortsätta med en liberal LCHF ungefär som idag. Men träning ska det bli mer av, gymet en gång per vecka räcker inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Behöver inte lova mej med lchf längre... det går så härligt bra!! Bästa jag gjort och 2 år har jag kört nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Man kanske skulle lova att nypa sig i armen varje dag nästa år... att det efter decennier av övervikt, högt blodtryck mm skulle finnas en så behaglig "fix" hade jag aldrig trott 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirjohelena Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag skall ta itu med mina LCHF matvanor och pröva vad det som jag inte tål efter snart 6 år med LCHF. Har redan startat med periodiskt fasta sedan igår Jag vill gå ner några kilon också. Jag kommer aldrig att överge LCHF utan ser detta som en nystart inför det nya året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jessica Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag vill få kontroll över mitt sockerberoende. Mår jättedåligt när jag äter kolhydrater så vill tillbaka till strikt lchf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag ska fortsätta med LCHF men äta bättre och planera mer! Startar med Sten Stures Fakir om ca 2 veckor, då borde nya kyl/frysen ha anlänt och jag har handlat och kan skrida till verket.Sen har jag beställt en ny baddräkt för att komma iväg till simhallen, jag fixar inte att promenera när det är snorhalt ute.På juldagen skärpte jag till mej efter att ha trillat tillbaka på sånt jag tycker om men som kroppen inte vill ha. Det gav utdelning, jag tappade 1,5 kg! Hur jag skärpte mej?Sparade bara sånt sonen vill ha, skickade med det mesta med släktingar och resten slängde jag faktiskt. Sen drog jag ner på nötter och mjölk och fick här på forumet ett jättebra tips på en ny varm och mycket mättande fluffdryck http://www.lchfrecep...cepy.aspx?ID=27 - den hjälper mej att undvika att bli sugen på annat på kvällen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggan A Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag lovar inför 2013 att hålla en lägre profil inför de icke troende och frälsta - med undantag för mina barn som jag även fortrsättningsvis kommer att jaga med LCHF-blåslampan i baken på dem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Komma igång och träna minst 2 gånger i veckan (förutom att alltid gå/cykla till allt i stan som jobb).Kommer fortsätta LCHF på precis samma sätt som jag gjort detta år.2012 års löfte är gjort då jag just bytt huvudnamn från Johan till Leopold . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repurban Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Jag tycker att nyårslöften för det mesta verkar destruktiva. Löften ges som inte kommer kunna hållas med dåligt samvete och dåligt självförtroende som följd. Lova bara sådant som stärker självförtroendet och som är möjliga att hålla. Själv lovar jag att bjuda hustrun på Champagne minst en gång per månad. Lev väl och njut av livet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rörmokare Jonsson Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Själv ska jag fortsätta på den inslagna vägen med Lchf eventuellt striktare än vanligt, träningsdosen ska ökas medelst promenader och jag lovar att jag absolut inte ska åka vasaloppet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted December 31, 2012 Share Posted December 31, 2012 Mitt löfte är att fortsätta med med strikt lchf och inte göra några avsteg pga av artighet. Jag har fått många goda idéer från detta forum har man kan agera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Berglund Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ja, jag får väl försöka göra som Maggan och försöka lägga band på mig när jag får de mest konstiga, och framför allt, näst intill hjärntvättade invändningar mot lågkalorikost. Alltså, jag blir bara stum när jag förstår hur djupt inpräntat budskapet om tallriksmodellen och att äta en "balanserad kost" är i svenskarna idag.Men men, Rom byggdes ju som bekant inte på en dag heller, så små steg framåt är det som gäller...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fridaslchf Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Mina mål (säger inte löften) är att gå ner mina sista 5-7 kilon och att börja äta mer fisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eandra Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Nyårslöftet blir att laga mer riktig mat och inte som nu mest leva på keso o meze...tar dock den lätta vägen och kör periodisk fasta så slipper jag laga mat så ofta i alla fall. Träna mer ska jag också göra, som tur är så tycker jag att det är roligt så det blir inte någon uppoffring utan mer en belöning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja99 Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Somna tidigare är mitt löfte för 2013. Vara duschad innan 22 och ligga brevid min kära är målet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
starkajohanna Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag kör också på mål istället för löften. För mig känns speciellt löften som att något som är lätt att bryta... Så mina mål för 2013 är; att träna minst 60 pass, sluta röka, få på mig mina fantastiska rosa byxor i strl 42 (nu kommer dom till mitt på låret ungefär) o att kunna springa 5 km utan att halvdö Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Inget nyårslöfte, för det är dömt att misslyckas för mig. Mitt mål är dock att till sommaren trilla ner under 70 kg.. För att åstadkomma detta har jag lovat mig själv att äta bättre, återgå till gymmet och det kanske mest påtagliga "löftet".. inte fylla på chokladförrådet innan semestern i sommar. Det ger mig ca 500 gram mörk choklad att leka med tills dess.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Att gå ner de sista 7 kilona, börja jogga och njuta mer av livet. Våga testa nya saker. Kasta mig ut och se vad som händer. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianP Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag kör på att träna minst 3ggr per vecka och äta strikt LCHF för att komma ner till beach-94 (ja, 1994. Nådde aldrig målet då)I år tror jag nog att jag skall klara av det Målet är satt till 84kg och 94 cm i midjemått. Detta skall ske till sommaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts