Josef Boberg Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Apropå: ”Vi behandlar inte alkoholister med whiskey. Så varför behandlar vi diabetiker med kolhydrater ?” – slut citat härifrån (mer om ämnet som sådant här) – så behandlar jag min 68-årade sockerdrog med pyttesmå mängder av honung – och det fungerar perfekt för min del. Mer om det i sak här. Om hur min LCHF-”honungsfrukost” ser ut här. Så vem vet… – det skulle måhända vara framgångsrikt att behandla alkoholister med pyttesmå mängder whiskey, kanske… Hur som med det… – så är det ju i vart fall väldigt framgångsrikt att behandla diabetes typ 2-drabbade – med LCHF-kostens pyttesmå mängder kolhydrater/socker – relativt de ca 60 % som finns i den av etablissemanget så varmt förordade normalkosten. Har någon provat med pyttesmå mängder whiskey då och då under dagen – som ”medicin” för alkoholister Moderator Edit:Tog bort stora bokstäver it titeln - det behövs inte att skrika. Se vett & etikett reglerna för mer info. Tackar"PYTTESMÅ MÄNGDER WHISKEY SOM MEDICIN FÖR ALKOHOLISTER ?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanne Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Honung fungerar utmärkt för mig utan att kasta mig ur ketos. En tesked på kvällen eller som eventuell sötning några gånger per år. Honung är komplext och säkert mycket bättre än alla andra sötningsmedel. Har någon med blodsockermätare kollat vad som händer när ni äter honung? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Det är väl mest fructose i honung? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Boberg Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Det är väl mest fructose i honung? Ca hälften glukos och hälften fruktos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Jag tar själv en tesked honung om dagen. Det påverkar inte min ketos... kanske för att det är så ytterligt lite kolhydrater i det stora hela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Om jag vill ha sötma använder jag också honung. Gillar inte alla substitut som finns. Leve den äkta maten!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Boberg Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Om jag vill ha sötma använder jag också honung. Gillar inte alla substitut som finns. Leve den äkta maten!!! Hipp hipp hurra hurra för den äkta artegna maten ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paleotalibanen Posted June 21, 2013 Share Posted June 21, 2013 På tal om ämnet, en av de effektivaste metoderna för att bota alkoholism talar vi knappt om här i Sverige: http://healthland.time.com/2012/03/09/lsd-may-help-treat-alcoholism/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josef Boberg Posted June 23, 2013 Author Share Posted June 23, 2013 På tal om ämnet, en av de effektivaste metoderna för att bota alkoholism talar vi knappt om här i Sverige: http://healthland.time.com/2012/03/09/lsd-may-help-treat-alcoholism/ Jag föredrar pyttesmå mängder honung som bot för alkoholism/sötsug/övervikt osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts