Jump to content

Pyttesmå mängder whiskey som medecin för alkholister?

Josef Boberg

Recommended Posts

Apropå: ”Vi behandlar inte alkoholister med whiskey. Så varför behandlar vi diabetiker med kolhydrater ?” – slut citat härifrån (mer om ämnet som sådant här) – så behandlar jag min 68-årade sockerdrog med pyttesmå mängder av honung – och det fungerar perfekt för min del.

Mer om det i sak här. Om hur min LCHF-”honungsfrukost” ser ut här.

Så vem vet… – det skulle måhända vara framgångsrikt att behandla alkoholister med pyttesmå mängder whiskey, kanske… icon_idea.gif?m=1129645325g

Hur som med det… – så är det ju i vart fall väldigt framgångsrikt att behandla diabetes typ 2-drabbade – med LCHF-kostens pyttesmå mängder kolhydrater/socker – relativt de ca 60 % som finns i den av etablissemanget så varmt förordade normalkosten.

Har någon provat med pyttesmå mängder whiskey då och då under dagen – som ”medicin” för alkoholister icon_question.gif?m=1129645325g

Moderator Edit:
Tog bort stora bokstäver it titeln - det behövs inte att skrika. Se vett & etikett reglerna för mer info. Tackar
"PYTTESMÅ MÄNGDER WHISKEY SOM MEDICIN FÖR ALKOHOLISTER ?"

Honung fungerar utmärkt för mig utan att kasta mig ur ketos. En tesked på kvällen eller som eventuell sötning några gånger per år. Honung är komplext och säkert mycket bättre än alla andra sötningsmedel. Har någon med blodsockermätare kollat vad som händer när ni äter honung?