Jump to content

Glad Midsommar!

Leopold Roos

Recommended Posts

Glad midsommar på er allihop här på forumet!
En dag tidig ja, men många kommer nog inte kolla här imorgon :).

Berätta gärna om era midsommarplaner, och hur ni tror det går ihop med LCHF.

Jag själv ska ta det enkelt med kompisar. Picknick knytis på ett gräsfält med musikinstrument och utomhus sällskapsspel.
Ska handla min mat snart och det blir nog inget märkvärdigt. Skippar potatis, för kanske kan nalla en halva av nån. Sillen gillar jag ju inte ändå. Men nån snaps blir det :P.

• Like 5

Glad Midsommar allihopa :) Sillen skippar jag, och ska istället satsa på gravad och rökt lax, med en liten potatis, kanske. Det kommer även att bjudas på grillad fläskfile med tsatsiki och en sallad med färsk sparris, olika salladssorter, lite skivad nektarin på och parmesanost.

Håll ut mot myggen, som verkar gilla sött, så kanske vi kan vinna mot dem.

http://fof.se/tidning/2009/5/sa-slacks-myggans-blodtorst

Edited by Syster
  • Like 1

Sill- och laxbuffé hos goda vänner. Har planerat in ett par färskpotatisar med mycket smör, samt jordgubbar med vispgrädde. Ett par glas vin blir det också. Kommer bli toppen! Lyckas jag undvika de små lustiga grodorna så blir kvällen fulländad.

• Like 2

I morgon blir det fest hemma hos vänner. Några avsteg främst i form av sill, ev. någon potatis samt jordgubbar. Jag har kört strikt (och mejerifritt) ett bra tag samt att det har blivit liiite deff (under min vilovecka så minskade matintaget per automatik). Ser morgondagen som en ätardag :) På förmiddagen blir det träning på gymmet och på lördag strongmanträning (= ytterst måttligt med alkohol på midsommar).

Glad midsommar!

• Like 2

Puh, har lagat mat hela kvällen! Har gjort rödkålssallad med hasselnötter och kärnor från granatäpple, baba ghanoush, falsk potatissallad, kryddiga köttbullar, wraps på kokosmjöl och kokostoppar. I morgon ska jag göra guacamole och grilla lax. Har gjort i ordning en glasssmet till glassmaskinen av 500 ml kokosgrädde, 3 ägggulor, 1 tsk vaniljpulver, 0.5 dl mandelsmör och frusna hallon.  :D

Glad midsommar!

• Like 2

Är rätt trött och slutkörd, så förutom en enkel utflykt med goda vänner som passerar just i morgon på väg till barn och barnbarn, ska jag bara vara hemma och ta det lugnt.

Jag gillar inte sill, så jag gör som jag brukar och kör på lax. Varmrökt den här gången. Till den blir det grönt från mina egna odlingar.  :)

I år är jag lite wild and crazy och skippar de färska jordgubbarna. Det aldrig hänt förr, men jag kom av olika skäl inte till affären idag och har ingen lust att åka och handla i morgon. Men jag har bakat en underbar kladdkaka gjord på choklad (90%,) ägg, grädde, kakao, äkta vanilj och smör. Till den blir det lättvispad grädde. 

• Like 2