Jump to content

Sexuella aktiviteters inverkan ;-)

Jerker
 Share

Recommended Posts

Så här vid fruktbarhetsriternas stora högtid, midsommar, tänkte jag att det kunde passa med att ta upp ett ämne som inte diskuteras så mycket. Kanske passar det bäst här i träningsavdelningen? B)

Jag ska ta det från början: Jag väger mig varje dag på morgonen efter att jag har kissat. Det är den vikten som jag noterar. Vissa mornar kan jag lägga mig igen och då brukar jag roa mig med att väga mig igen innan jag slutligen går upp. Normalt sker ingen större förändring, kanske hinner jag gå på toa en gång till, men det ger sällan nåt utslag på vågen, kanske ett hekto, men det ligger ju inom felmarginalen.

Men om vi har haft sex efter första morgonvägningen så ger vågen oftast ett relativt stort utslag! Det brukar vara 4-6 hekto. Jag inser givetvis att jag gör av med vatten eftersom jag svettas en hel del, men jag tycker ändå att detta låter mycket.

Då måste det ju vara samma läge för er som tränar, att kroppen svettas ut en massa vatten så att det märks på vågen före och efter träning. Är det nån som kontrollerar sånt? Man dricker väl också oftast under träning, så då kompenserar man väl vätskeförlusten? Jag brukar normalt inte dricka under tiden som jag utövar sex! :rolleyes:

Då måste det ju vara samma läge för er som tränar, att kroppen svettas ut en massa vatten så att det märks på vågen före och efter träning. Är det nån som kontrollerar sånt? Man dricker väl också oftast under träning, så då kompenserar man väl vätskeförlusten? Jag brukar normalt inte dricka under tiden som jag utövar sex! :rolleyes:

Jag vägar mig ibland före och efter träningen, lite som en slags kontroll om jag har druckit tillräckligt i samband med träningen. 

Skillnaden är alltid där, så ja, det är väl måttligt uttorkning det handlar om...