Jump to content

Vita blodkroppar och kolloidalt silver

Nike73

Recommended Posts

Försöker få min mamma att prova med Msm och kollodialt silver - för stärka sitt immunförsvar som visat sig svagt den senaste tiden. Blodprover har också visat att hon producerar för många vita blodkroppar vilket ju vad jag förstår är ett tecken på att kroppen arbetar för fullt för att läka kroppen.

Vi läser dock att silver också ökar de vita blodkropparna - med förklaringen att de på så sätt stärker immunförsvaret!? 

Hur hänger detta ihop? Tacksam för en enkel förklaring som jag kan föra vidare.

Nike

Försöker få min mamma att prova med Msm och kollodialt silver - för stärka sitt immunförsvar som visat sig svagt den senaste tiden. Blodprover har också visat att hon producerar för många vita blodkroppar vilket ju vad jag förstår är ett tecken på att kroppen arbetar för fullt för att läka kroppen.

Vi läser dock att silver också ökar de vita blodkropparna - med förklaringen att de på så sätt stärker immunförsvaret!? 

Nike

Jag är novis på området, men kan tipsa om denna Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=LTBOVhShGik

Jag är mycket skeptiskt till att använda kollodialt silver. Hur är hennes hälsa i övrigt? Med motion och bra kost kan man nog också stärka immunförsvaret.

Saken är den att hon har hamnat i en ond cirkel: Hon har vansinnigt ont i knä/höft, men får inte opereras på grund av för dåliga blodvärden, bl a för hör mängd vita blodkroppar. 

På grund av smärtan kan hon således inte träna något, vilket hon verkligen försökt hittills. Och även om hon inte äter lchf äter hon ändå hälsosamt tycker jag.

Svårt att veta hur man ska få henne på fötter igen :-(

Nike

Saken är den att hon har hamnat i en ond cirkel: Hon har vansinnigt ont i knä/höft, men får inte opereras på grund av för dåliga blodvärden, bl a för hör mängd vita blodkroppar. 

På grund av smärtan kan hon således inte träna något, vilket hon verkligen försökt hittills. Och även om hon inte äter lchf äter hon ändå hälsosamt tycker jag.

Svårt att veta hur man ska få henne på fötter igen :-(

Nike

Vad är det är orsak till smärtan?

Är hon helt fri från hälsoproblem i övrigt?

Har sjukvården sagt varför hon har så hög halt vita blodkroppar?

kollodialt silver är helt ofarligt och fungerar bra och motverkar bakteriella infektioner också i förebyggande syfte, man använder detta för bl a. för vatten rening. Annika Dalqvist har skrivit om detta..

Artros - utsliten höft. . . De ska utreda blodet nu. Tänker att första prioritet är att få blodvärdena stabila så att operationen kan genomföras.

Och tack, lchfvän, kolloidalt - från och med nu ;-)

Nike

Vad är det är orsak till smärtan?

Är hon helt fri från hälsoproblem i övrigt?

Har sjukvården sagt varför hon har så hög halt vita blodkroppar?

Artros - utsliten höft. . . De ska utreda blodet nu. Tänker att första prioritet är att få blodvärdena stabila så att operationen kan genomföras.

Och tack, lchfvän, kolloidalt - från och med nu ;-)

Nike

Jag har ju för mig att man kan bli frisk från artros genom kostförändring. Massor av grönsaker och undvika spannmål, mjölkprodukter och kanske även rött kött.

Bra att dom utreder hennes förhöjda vita blodkroppar

Dom är ju där av nån anledning

Jag sällar mig till dom som är skeptiska till kolloidalt silver

Berätta för din mamma att hon kan förbättra sin artros genom att tillföra byggstenar till brosket

Tex är naturlig buljong gjord på köttben (absolut inte buljongtärning) det bästa man kan äta gärna tillsammans med gröna bladgrönsaker (tex nässla nu på sommaren) för att få tillskott av kisel magnesium och andra mineraler

• Like 2

Tack alla för tips och råd.

Man läser mycket gott om kolloidalt silver! Dock kanske det inte är bra i längden - onaturligt för kroppen som kanske är, men som en "kick-start" för kroppen om den inte varit i form på länge. . .?!

Undrar dock fortfarande om vita blodkroppar - är det bra att försöka producera dem (för att ha vid sjukdom) eller kan de bli för många (av kolloidialt silver, tex.)?

Nike