Mattias Nordahl

Växlar ner! -8,4 kg innan 2/8

Recommended Posts

Så, då har jag bestämt mig för att göra ett ryck igen, precis som jag gjorde förra sommaren då jag gick ned 10 kg med lchf.

Om sex veckor, den 2/8 fyller jag 40 år, och då ska jag väga under 100 kg för första gången sedan slutet på 90-talet.

Jag vet vad jag pratar om och jag vet vad som krävs, frågan är bara om jag har energin att klara av det?
2010 vägde jag drygt 118 kg, och nu är målet 99,8 kg.
Följ mig och kommentera gärna på http://sockerdoden.blogspot.se/ där jag skriver hur jag tränar, vad jag äter och hur jag mår.

För min egen motivation och påminnelse har jag bestämt mig för "slutspelsskägg", d.v.s. jag ska inte raka mig före jag nått målet. Det kan bli intressant då det aldrig gått längre än 3-4 dagar på sin höjd utan att jag rakat mitt fjun. Blir nog en del kommentarer på det, och jag hoppas det ska sporra mig!

bild.JPG

Hur skäggig kan jag bli?

Kämpa Matte!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja föreslå att du satsar resurserna på att en inte gå upp i vikt. Då slipper du viktproblemen för gott. Det gör du enklast att aldrig sluta äta LCHF. Du behöver liksom inte fundera på dylika utmaningar som du gör nu. För varje gång man går upp i vikt, blir det nämligen svårare att gå ner. Det kallas för jojo-bantning. Slipp älendet genom att äta naturligt istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glöm det, jag ska under 100... :P Kan ju dock inte påstå att jag jojobantat! Gick ner 10 kg för ett år sedan och har hållt det rätt bra med plus minus tre kilo. Nu är det dags att göra ett nytt ryck! Är jäkligt nöjd med lchf gett mig senaste året.

Mellan 2000-2010 ca gick jag stadigt upp 20 kg och försökte under tiden gå ner med hjälp av kaloriräkning, funkade så där va...

Nu har jag käkat lchf fast med en del slarv i ett år, men ändå hållt vikten jäkligt bra, och när jag kör det 100% strikt så går jag ner.

Sen att aldrig sluta äta lchf förstår jag om folk gör, men jag kommer nog aldrig sluta med godis, glass och öl.. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-1,5 kg på två dagar.
Jag vet ju att man inte ska springa på vågen i tid och otid, men nu har jag ett skägg som kliar!
Det är ändå väldigt skönt att se kilona minska så fort i början när man gör sig av med vätskan som binds i samband högt kolhydratintag. Oavsett så är det -1,5 kg från dom 8,4 kg som ska bort! Alltså 6,9 kg kvar på drygt fem veckor. Helt plötlsigt är snittet nere i 1,3 kg per vecka som jag ska gå ner.
Killar som vill gå ner i vikt blir lika mesiga som tjejer (förlåt), och att stå på vågen varje dag är ju något som alla experter varnar för. Själv kommer jag att köra det stenhårt då jag alltså ska gå ner 0,2 kg varja dag! Och den här gången är det fokus på det varje minut, varje dag! 2/8 ska jag ha nått mitt mål, och då ska jag dricka öl..

Det här är självklart inget sunt och hållbart "tänk" men för en kort period och för att få en rivstart kan det vara bra. Inget för folk med ätstörningar dock!

Så här har jag ätit senaste tre dagarna:

Tisdag 25 Juni
Frukost: 140g bacon, 2 stekta ägg.
Mellis: Red Bull light (trött före ett möte och ska inte upprepas)
Lunch: 250g biff, 3 skivor fläsk, 3 pkt Bregott. (totalt 30g) Grönsallad, gurka och lite tomat. Vatten.
Mellis: -
Middag: Revbensspjäll och vatten.
Övrigt: -
Träning: 45 min promenad, 15 boxsäck, armhävningar.

Måndag 24 Juni
Frukost: Fläskkarré med lite grädde och lök. Gryta typ.
Lunch: Kokt torsk, bacon och smör. 1/2 tomat och lite gurka.
Middag: Sallad, avokado, kokt ägg, lite ost och dressing.
Övrigt: Två skivor ost med bregott och salt.
Träning: Morgonpromenad 45 min.

Söndag 23 Juni
Frukost: 140g bacon, två ägg och 15g smör, 15g majonnäs.
Lunch: Flsäkkarrégryta. (lök, grädde och krossade tomater) Ca 5g kh/port
Middag: Samma som lunch fast mindre portion.
Övrigt: -
Träning: -

Kämpa Matte!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du fixar det! Kör så det ryker! :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kämpa Matte!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du överge LCHF efter dessa veckor?

Nej, det kommer jag inte att göra, tvärt om! Ser framför mig mer sallad och grönt. När jag är i mål så kan jag unna mig en slarvkväll med vin, ev någon öl i veckan. Jag håller lätt vikten, men har väldigt svårt att gå ner i vikt, därför denna dramatiska åtgärd!

Jag har käkat lchf 6 dagar i veckan sedan April -12.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag vart det inte mycket mat!

1 biff 200g med 4 pkt Bregott till lunch, och en fettchoklad till middag.

Totalt 0,9g kolhydrater, 45g protein, 59g fett.
Extremt, men jag kör lite fasta idag!

Läs mer i min blogg...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slutspelsskägget börjar bli ovårdat! :P Konstigt att det skulle gå 40 år innan man gick mer än en vecka utan att raka sig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lycka till! Du låter motiverad! Och kommer naturligtvis att lyckas!

Tänk på att skägget kan komma att väga en del :-P

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu åker skiten av! Gud vad jag hatar skägg... Jag får lova mig själv att fortsätta utan skägg! Det här är vidrigt!

bild.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg