Truestepper Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Jag: 32 år. Fick mitt första barn i juni -12. 1/10 började jag med LCHF. Vikt då 118kg. Är 175cm lång och grovt byggd. Väger nu 100kg och mår bra med LCHF. Inte alls lika uppblåst längre. Har sedan barnsben psoriasis på fotknölarna. Under våren har det nu blossat upp massor av eksem på underbenen.Efter ett par veckor i shorts så benen har fått sol och eksemen är i princip borta. Sedan är det huvudvärken... Jag har spänningshuvudvärk nästan varje dag, så pass att jag måste ta ipren eller diklofenak mot det. Så var det inte innan. Visst hade jag huvudvärk och ibland migrän, men nu är det ju var och varannan dag. Även lite synrubbning. Vaknar ju ett par gånger varje natt, dels pga ettåringen och dels pga annat som jag inte vet. Använder bettskena, så det torde inte ha med att jag biter ihop i sömnen att göra. Huvudvärken börjar bli allt mer invalidiserande, och jag undrar nu om det kan bero på någon vitamin- eller mineralbrist att göra, då jag även haft eksemen. Jag äter ganska strikt, så det borde inte vara ständiga övergångsfaser. Åt under hela vintern tillskott av d-vitamin men det gör jag inte längre, och i övrigt inga naturläkemedel. Tacksam för svar och goda råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Truestepper! Varför har du slutat med d-vit? Jag äter 6000ie om dagen hela året.I vårt solfattiga land finns det ingen anledning att inte äta d-vit hela året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Jag har ingen större erfarenhet av huvudvärk (sällan förr, och i princip aldrig numera), men i den första av Sofie Hexebergs böcker står det att hon ordinerade magnesium (+ lchf) mot migrän. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Min erfarenhet av huvudvärk är att den totalt försvann sen jag började med Lchf Hur strikt äter du kosten? Hur länge har du ätit Lchf? Dricker och saltar du tillräckligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truestepper Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Äter ganska så strikt. Har ätit LCHF sedan 1/10-12 med några få undantag. Tycker att jag dricker och saltar tillräckligt. Ska prova magnesium som Effie skrev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Äter ganska så strikt. Har ätit LCHF sedan 1/10-12 med några få undantag. Tycker att jag dricker och saltar tillräckligt. Ska prova magnesium som stammis skrev. Om du är rädd för vitamin/mineral brist så kan ägg och extra grönsaker som tex babyspenat, broccoli, rödkål, svamp, lök kanske vara bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truestepper Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Om du är rädd för vitamin/mineral brist så kan ägg och extra grönsaker som tex babyspenat, broccoli, rödkål, svamp, lök kanske vara bra? Men dessa jäkla ägg står mig upp i halsen. Klarar inte av det, och det är jättesvårt att variera frukosten. Ska prova grönsakerna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Eftersom du redan använder bettskena på natten så misstänker jag att du har spänningar i dina käkmuskler som behöver behandlas av en duktig kinesiolog eller likvärdig. Har läst en artikel en gång att 80% av huvudvärken kommer från käkmuskulaturen! Har ej artikelkällan kvar tyvärr men du kan ju kontakta någon i ämnet kunnig person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts