Bob Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 ... beställ detta: Vodka och vatten. Säger bartendener "vad fan är det?" - beställ ett glas vatten och en 6 cl vodka-shot. Drick ett par klunkar vatten, och häll i vodkan. Tadaaa! Du har nu en drink med styrka mellan öl och vin* med 0 kolhydrater, som smakar mestadels vatten. Det går atlltså att vara sådär svensk-fyllesocial samtidigt som man LCHF:ar (säga vad man vill om sveriges alkoholkultur). Med tanke på att LCHF sänker alkoholtoleransen rättt märkvärt kan det vara idé att blanda den ganska svag. Dock blir bakfyllan (givet att man dricker vaten innan sängdags) rätt mlild, vilket ligger i vodkans natur.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
uulrikaa Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jag dricker inte för att bli fyllesocial, så om det där skulle vara enda alternativet så avstår jag hellre, är rätt kul och social av naturen så just det behövs det ingen alkohol för att ändra på. Jag uppskattar dock ett glas gott vin av bättre sort och det unnar jag mig någon gång i veckan och nu under semestern flera gånger i veckan och inte ens det har haft en negativ inverkan på viktminskningen vilket är det jag fokuserar mest på i dagsläget. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jag ska verkligen inte börja med nykterhetspropaganda här på forumet, men jag kan inte låta bli tala om att jag aldrig upphör att förvånas över människors behov av att följa normen och bli onykter för dess egen skull! Alltså att man dricker primärt för att bli mer eller mindre påverkad, inte primärt för att drycken i fråga är god. Men jag har väl tur, som är som uulrikaa beskriver det: Rätt kul och social av naturen. Behöver verkligen ingen alkohol för att komma igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 smaksatt vodka med sprite zero och lime!! huuur gott som helst om man klarar av light läsk ) kan tänka mig att det är gott att ha i sweet drops i någon rolig smak också ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Har testat detta.. med endast vodka, sodavatten och citron eller lime och de fungerar bra... de enda problemet är att efter ett par sådana drinkar försämras omdömet något och allt blir lchf vänligt att dricka haha! så de går ofta utför..(speciellt när vänner dricker väldigt goda drinkar då de inte äter lchf/paleo) håller mig nog till vin... godare hehe 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Sprit är bra skit! http://sockerdoden.blogspot.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts