christinaf Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 vad vet ni om drickan Celsius är den bra som vissa säger när man går på LCHF? har läst på den men kan inte se att det står att man sätter igång ämnesomsättningen fortare som jag hört att den ska göra, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 jag drack en halv klunk, smakade skit så jag har ingen mer erfarenhet ändå. Väldigt läskig innehållsförteckning oxå 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 än så* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Det är tydligen guaranan i drickan som ökar ämnesomsättningen enligt min vän som löst medicin och biokemi.. Men man kan nog titta upp de mer..sen är ju taurin där i något manligt hormon. Känns sådär. (Om man är tjej alltså) haha.. Har druckit de ibland och dom är goda men kanske inget man ska vänja sig vid.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Jag följer lite okänd lchf folk på Instagram och är väldigt förvånad hur hyllad drycken är och hur mycket den konsumeras. Det är ju trots allt sötningsmedel och säkert en massa mer kemikalier i ... Ibland får man intrycket att det är rena hälsodrycken... (Nu dricker jag också ibland (eller för ofta) onödiga konstgjorda drycker med sötningsmedel men då har jag lite dåligt samvete också ) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Jag följer lite okänd lchf folk på Instagram och är väldigt förvånad hur hyllad drycken är och hur mycket den konsumeras. Det är ju trots allt sötningsmedel och säkert en massa mer kemikalier i ... Ibland får man intrycket att det är rena hälsodrycken... (Nu dricker jag också ibland (eller för ofta) onödiga konstgjorda drycker med sötningsmedel men då har jag lite dåligt samvete också ) Håller med!! Dock klart man kan unna sig ibland men då för att de är gott och inte för att man dricker den för hälsans skull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 än så* Det går utmärkt att editera felstavningar i ett inlägg med "redigera knappen". Celsius smakar konstgjort och triggar igång sötsuget. Varför göra det onödigt jobbigt för sig och inte lära sig dricka supergott vanligt vatten? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Det går utmärkt att editera felstavningar i ett inlägg med "redigera knappen". Celsius smakar konstgjort och triggar igång sötsuget. Varför göra det onödigt jobbigt för sig och inte lära sig dricka supergott vanligt vatten? Speciellt med kolsyra i och droppa i lite citron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Nu är det ju upp till var och en om man vill använda produkter med sötningsmedel i. Absolut kan det trigga ett sötsug och göra det onödigt jobbigt för en del, men å andra sidan kan det vara nog så jobbigt att känna att man inte kan/får äta eller dricka nånting som smakar sött någonsin mer. Kan även det vara jobbigt mentalt. Jag vet inte vad man sötat Celsius med, men om det inte ger ett insulinsvar kan det kanske vara ett schysst alternativ för många. Själv dricker jag en energidryck sötad med sukralos. Tycker inte alls det smakar lika konstgjort som andra alternativ (även om det såklart är konstgjort) och det ger dessutom, enligt vad jag lyckats läsa, inget insulinsvar alls. Smakmässigt kan jag bara jämföra med Red Bull´s sockerfria alternativ och då är den jag dricker helt överlägsen. Red Bull´s sockerfria smakar dynga, medan det alternativ jag hittat smakar riktigt, riktigt gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Nu är det ju upp till var och en om man vill använda produkter med sötningsmedel i. Absolut kan det trigga ett sötsug och göra det onödigt jobbigt för en del, men å andra sidan kan det vara nog så jobbigt att känna att man inte kan/får äta eller dricka nånting som smakar sött någonsin mer. Kan även det vara jobbigt mentalt. Jag vet inte vad man sötat Celsius med, men om det inte ger ett insulinsvar kan det kanske vara ett schysst alternativ för många. Själv dricker jag en energidryck sötad med sukralos. Tycker inte alls det smakar lika konstgjort som andra alternativ (även om det såklart är konstgjort) och det ger dessutom, enligt vad jag lyckats läsa, inget insulinsvar alls. Smakmässigt kan jag bara jämföra med Red Bull´s sockerfria alternativ och då är den jag dricker helt överlägsen. Red Bull´s sockerfria smakar dynga, medan det alternativ jag hittat smakar riktigt, riktigt gott. Det är sukralos i Celsius Tycker att de smakar gott men som sagt... inget man dricker varje dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Det finns ju indikationer på att man kan sätta igång insulinproduktion även på sötningsmedel som inte innehåller några stora mängder av kalorier. Det skulle ske genom inlärt beteende. Kroppen känner redan i munnen av det söta och skickar signaler att "nu kommer kolhydrater". Iaf kan vissa personer reagera på detta viset, och då spelar det ingen roll om inte sötningsmedlet i sig tas upp av kroppen, det sker en viss skada ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts