Candydarling Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Har hållit på med lchf i ca 2 månader nu. I början gick det hur bra som helst, jag gick ner 2 kg och kände mig riktigt fit och lean i kroppen. Är normalvikten från början och behöver väl egentligen gå ner så mycket, vill mest bara slippa den uppblåsta och svullna känslan i kroppen samt må bra! men nu sista veckan har jag verkligen kännt mig helt toksvullen. Enda skillnaden jag gjort i kostväg är att öka fettet och försöka bli lite mer strikt. Jag äter enligt PF och äter 2-3 mål om dagen. Träning har det varit dåligt med sista veckan, annars springer jag 2-3ggr i veckan och promenerar där i mellan. Visst, jag åt kolhydrater, en hel del, under midsommarafton. Ett medvetet val som jag absolut inte känner ångest inför. Men att vara svullen såhär långt efter brukar jag aldrig vara. Känner mig helt degig och orkeslös. Blir genast lite fetträdd och undrar hur jag ska fortsätta? Dagens kost:12.00 - ca 200g (rå vikt) torsk stekt i en stor klick smör + spenatsås (grädde, smör + fryst spenat) 1 kokt ägg med 4tsk majonäs. Kaffe m. kokosfett16.00 - ceasarsallad på blandade gröna grönsaker(ruccola, grön paprika, gurka) lite rödlök, 1 stor kycklingfile stekt i smör, 4 skivor bacon, ½ kokt ägg, parmesan & dressing på majo, fetaost & creme fraishe + 2 äggmuffins m. bacon i. Kaffe m. kokosfett Vad tror ni? Är allt midsommarens fel eller är det något annat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Mejerier, mens eller stress eller lite av varje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candydarling Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 tycker ändå ine jag äter mycket mejerier, endast riktigt smör, lite ost (mest parmesan eller feta) och creme fraishe. Tycker ändå det borde räknas som rätt lite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 spontat känner jag oxå typ mens på g? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jag röstar på midsommar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candydarling Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Hrmmm vet inte riktigt när jag har tjejveckan egentligen. mest bara en känsla. Har pstav och när jg satte in den så försvann mensen.Däremot är de andra "problemen" som sötsug, humörsvängningar osv fortfarande ganska framträdande, och nästan alltid runt den 20e så mja, mycket möjligt. Undrar bara hur jäkla lång tid det ska ta innan det släpper.... det är så lätt att tvivla och ge upp på hela lchf-stuket när man känner sig såhär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
napoleon Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jag har ätit LCHF i ca 5 år och känner mig lätt och superrörlig nu, utan att det tar emot någonstans. Aldrig varit överviktig, men känslan av att vara tjock med stor mage var jobbigt för mig, och allt sug som jag hela tiden fick kämpa med. Min erfarenhet är att om jag slarvar nu, speciellt med bröd och liknande så känner jag mig tjock i flera dagar. Bakelser med mycket grädde och lite mjöl går det bra att slarva med, men inte med bröd, potatis, ris och pasta. Mejeriprodukter har jag inga problem med. Kanske det ändå var midsommaren som fick dig ur balans. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Har hållit på med lchf i ca 2 månader nu. I början gick det hur bra som helst, jag gick ner 2 kg och kände mig riktigt fit och lean i kroppen. Är normalvikten från början och behöver väl egentligen gå ner så mycket, vill mest bara slippa den uppblåsta och svullna känslan i kroppen samt må bra! men nu sista veckan har jag verkligen kännt mig helt toksvullen. Enda skillnaden jag gjort i kostväg är att öka fettet och försöka bli lite mer strikt. Jag äter enligt PF och äter 2-3 mål om dagen. Träning har det varit dåligt med sista veckan, annars springer jag 2-3ggr i veckan och promenerar där i mellan. Visst, jag åt kolhydrater, en hel del, under midsommarafton. Ett medvetet val som jag absolut inte känner ångest inför. Men att vara svullen såhär långt efter brukar jag aldrig vara. Känner mig helt degig och orkeslös. Blir genast lite fetträdd och undrar hur jag ska fortsätta? Dagens kost: 12.00 - ca 200g (rå vikt) torsk stekt i en stor klick smör + spenatsås (grädde, smör + fryst spenat) 1 kokt ägg med 4tsk majonäs. Kaffe m. kokosfett 16.00 - ceasarsallad på blandade gröna grönsaker(ruccola, grön paprika, gurka) lite rödlök, 1 stor kycklingfile stekt i smör, 4 skivor bacon, ½ kokt ägg, parmesan & dressing på majo, fetaost & creme fraishe + 2 äggmuffins m. bacon i. Kaffe m. kokosfett Vad tror ni? Är allt midsommarens fel eller är det något annat? Du skriver att du ökat fettet och blivit mer strikt. Du kan ju prova med att backa tillbaka till det du åt innan du gjorde den förändringen och se vad som händer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candydarling Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 ja, det ska jag göra också. Idag när jag ställde mig vågen visade den 1kg upp. och nu har det ju faktiskt ändå gått över en vecka sedan midsommar, det borde inte hålla i sig så länge. Väldigt tråkigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 ja, det ska jag göra också. Idag när jag ställde mig vågen visade den 1kg upp. och nu har det ju faktiskt ändå gått över en vecka sedan midsommar, det borde inte hålla i sig så länge. Väldigt tråkigt. Funderade just på det. Tänkte att dina symptom kanske berodde på att du börjat lagra mer än du förbränner. Mer fett, mindre motion och lite frossande på midsommar kan nog spela in alltsammans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candydarling Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 Ett rejält benpass senare mår jag mycket bättre. Tanken slog mig förut att jäklar vad lätt det är att bli besatt, av allt! Jag har egentligen precis börjat med lchf och redan ska man bli högextrem med fakir och PF bla bla bla, vad hände med lchf som hälsosam livsstil? Ju mer man läser och gror in sig desto mer känns det som man blir begränsad från ALLT, inte bara socker och kolhydrater. Plötsligt är grädde och broccoli också farligt? Nötter och bär? Alltså fan människor, vi måste leva och njuta också, Man blir ju bara sjuk av att hålla på såhär! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Har man anlag för besatthet så kan man nog utan vidare bli det på vilken kost/livsstil som helst! Sen så.. man varierar i vikt varje dag, av helt naturliga skäl! Och vet du vad.. iomed att vi är mäniskor, (Homo Sapiens Sapiens), så kan vi bli sjuka, trots att vi äter LCHF, samt bli deppiga och misströsta hitan och ditan. Och då kommer man osökt in på hur man gör för att åstadkomma en linjär förändring där man blir smalare, lyckligare, yngre, mer attraktiv och framgångsrik.. jo man köper alla veckotidningar som finns, läser dessa från pärm till pärm.. och så lever man i fantasins värld så mycket det går! Inträffar sällan i verkligheten.. men då köper man bara fler tidningar och läser det senaste tipsen.. och så lever man i fantasins värld ytterligare en tid! Grejen ligger nog mer i hur man hanterar sina tillkortakommanden.. och detta gör dig till den mäniska/personlighet som du är.. och hur du upplever dig själv. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts