Pygmepuff Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Haha, älska unilevers kostråd för att gå ner i vikt http://www.unilever.se/brands/healthyliving/Kom_i_form.aspx Gå ner i vikt och kom i formAlla som försökt vet att gå ner och behålla vikten inte är det lättaste. Satsa på att gå ner 0.5 - 1 kg per vecka tills du når ditt mål. Det kan ta lite tid så ta en dag i taget. Ha tålamod och en dag når du ditt mål! Bästa sättet för att gå ner i vikt är att förändra sina mat- och dryckesvanor samt att röra på sig mer. Följande tips hjälper dig att uppnå och behålla en hälsosam vikt. Några tips på vägen Försök att röra på dig mer i ditt dagliga liv, till exempel genom att promenera istället för att ta bilen, ta trappan istället för hissen eller hoppa av bussen en hållplats tidigare. Om du har möjlighet så testa en ny aktivitet som simning, dans, badminton eller tennis. Hitta det du tycker är roligt. Hoppa inte över måltider. Ät istället tre lagom stora portioner om dagen snarare än en stor. Komplettera med ett par hälsosamma mellanmål som till exempel färsk frukt. Ät mycket frukt och grönsaker som ger mättnadskänsla utan att tillföra en massa onödiga kalorier. Försök att äta minst 500g om dagen. Hälften frukt och hälften grönsaker. Ät stärkelserika livsmedel till varje måltid. Försök att välja fiberrika brödsorter, fullkornspasta och –ris då dessa ger längre mättnadskänsla. Ät mindre fett och undvik mättat fett och transfett. - Välj mjukt matfett och olja som har ett högt innehåll av fleromättat och enkelomättat fett (t ex solrosolja, sojaolja, olivolja, rapsolja, majsolja etc. )- Välj fettsnåla mjölk- och köttprodukter, gärna med nyckelhålsmärkning.- Ät mindre av kakor, bakelser, godis och choklad. Drick mycket vatten – det är billigt, saknar kalorier och ger mättnadskänsla. Försök att dricka 6-8 glas per dag. Drick inte för mycket alkohol. Alkoholhaltiga drycker innehåller mycket kalorier och ökar suget efter fettbildande mellanmål. Oroa dig inte ifall du äter mer än du borde en dag. En dag med för mycket mat kommer inte att förstöra din viktminskning. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Kommentar från en som provat sådana råd i några decennier... De funkar fint för att ÖKA i vikt LOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Haha, men det är ändå från Unilever så vad kan man förvänta sig! Igår lyckades jag för första gången på länge att gå in på slv.se, det är verkligen en uppvisning i dåliga råd och helt felaktig data. Hur underhållande som helst, finns massor att läsa. Först hamnade jag om kolhydrater http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Vad-innehaller-maten/Kolhydrater/ Sedan fanns en länk med riskerna av lågkolhydratkost http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Vad-innehaller-maten/Kolhydrater/Finns-det-nagra-risker-med-lagkolhydratkost/ Denna länken visar också att de inte ens har en aning om vad tex LCHF går ut på, tex risken med för mycket protein. Vad har det med att undvika kolhydrater att göra. Jag det finns myckeet roligt att läsa här. Varför lägger man inte ner många dumma myndigheter. SLV och Statens Folkhälsoinstitut stå högt upp på min lista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Klart att Unilever inte vill att vi ska äta LCHF. LCHF innebär att man kryssar mellan deras produkter i livsmedelshyllorna. Jag köper nästan bara basvaror nuförtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted June 30, 2013 Author Share Posted June 30, 2013 Jag försökte gå ner i vikt genom att äta lättyoghurt och nestles "hälsosamma" flingor (det var en snygg välformad tjej på paketet) Det gick inge bra Bytte till lchf och gick ner 15 kg på två månader ist 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 OM det hade varit inne att vara tjock, då hade det stått: Kostråd för dig som vill gå upp i vikt Eller om det hade varit inne att vara kort/lång/grön/.....då hade det nog stått exakt samma sak. Allt för att få folk att köpa, köpa, köpa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts