Bengt Nilsson Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Då och då läser man följande på forumet: "Ursäkta, en snabb fråga bara. Är nybliven medlem här. Hur skapar ni nya ämnen/diskussioner?" Jag upplever själv att det är svårt att hitta knappen "Skapa nytt ämne". Jag svarade personen att man gör följande: Klicka på Forum-knappen (eller Forum-länken). Klicka länken till ett forum (LCHF för nybörjare, etc) Klicka på den svarta knappen Skapa nytt ämne (till höger) Samma sak är det när man sökt efter något i forumet och därefter vill skriva ett eget inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Bra du hjälper folk .I princip alla forum är uppbyggda på det sättet. Har du något förslag på hur man skulle kunna göra det lättare?Såg just att iallfall "Forum" texten kommit tillbaka på bloggen (var svårt att hitta till ikonen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Bra du hjälper folk . I princip alla forum är uppbyggda på det sättet. Har du något förslag på hur man skulle kunna göra det lättare? Såg just att iallfall "Forum" texten kommit tillbaka på bloggen (var svårt att hitta till ikonen). Enkelt: När man läser något eller har sökt; då skulle det finnas en knapp för Skapa nytt ämne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Vart ska den tråden då komma? I forumdelen där man sist var? Alltid i nybörjardelen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Man skulle kanske få en ruta som listar alla forumdelar, man klickar på en rad och får fram formuläret för ett nytt ämne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Man skulle kanske få en ruta som listar alla forumdelar, man klickar på en rad och får fram formuläret för ett nytt ämne. Jag letar som en "galning" efter skapa nytt ämne. Någon som kan visa var jag hittar det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Jag letar som en "galning" efter skapa nytt ämne. Någon som kan visa var jag hittar det? Hittade det, glöm min fråga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts