Limp Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Ni som registrerar maten och utför beräkningar. Vilka av nätets tjänster nyttjar ni och varför ? Dvs. pros & cons, gärna tack ! Jag själv använder mig av www.matdagboken.se gatisversionen, eftersom jag gillar inte kommersialiseringen av LCHF. Jag låter sidan beräkna mina intag och sedan överför jag datat till mina egna excelark. Det negativa med matdagboken som jag upplever är att den verkar avrunda kraftigt, har en del inkorrekta uppgifter och räknar därför aningen galet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Ni som registrerar maten och utför beräkningar. Vilka av nätets tjänster nyttjar ni och varför ? Dvs. pros & cons, gärna tack ! Jag själv använder mig av www.matdagboken.se gatisversionen, eftersom jag gillar inte kommersialiseringen av LCHF. Jag låter sidan beräkna mina intag och sedan överför jag datat till mina egna excelark. Det negativa med matdagboken som jag upplever är att den verkar avrunda kraftigt, har en del inkorrekta uppgifter och räknar därför aningen galet. Själv använder jag för det mesta loggbok, penna och miniräknare. Lite stenålders men jag är så van härvidlag och för några år sedan tappade jag en massa loggat data pga en hårddiskkrasch och ett missförstånd vid backuphanteringen. Inom träningskretsar så vet jag att de här brukar vara vanliga: http://www.fitday.com/ http://www.myfitnesspal.com/ Jag använder de inte själv men många tycks rekommendera dem. Till synes på ängläska men det kanske går bra ändå för de flesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted December 30, 2012 Share Posted December 30, 2012 Jag använder som jag skrivit några gånger idag kostverktyget på lchf.se. Fördelarna är att det är väldigt enkelt och ger mig det jag vill ha. Nackdelarna är att det kostar pengar, är gjort i "flash" och att de användartillagda livsmedlen är aningen många av samma... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 MinMat.net fungerar bra tycker jag. Den är dessutom gratis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts