Mattias Nordahl Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hej! Är det någon som varit hos "Hemma hos Ulrika" på Gotland? Andreas Eenfeldt gästar henne 10/7. Någon som ska gå?Jag har mitt sommarhus endast 2 km därifrån och funderar på att gå! Läs mer på http://hemmahosulrika.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Självklart kommer jag att gå på detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Verkar som om det är full! Försökte boka.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Jag tolkade det också så....men mejlade och frågade ... och då fanns det platser ändå.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Jag kollade på hennes hemsida och där finns en bild på en tallrik med kött och det är mycket mer än en vanlig portion. Är det verkligen sant att dom flesta som äter LCHF inte äter mer kött, fisk, ägg och skaldjur än andra? Sedan finns det ju protein i ost också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Jag kollade på hennes hemsida och där finns en bild på en tallrik med kött och det är mycket mer än en vanlig portion. Är det verkligen sant att dom flesta som äter LCHF inte äter mer kött, fisk, ägg och skaldjur än andra? Sedan finns det ju protein i ost också.Om vi talar om samma tallriksbild så tror jag det var ett uppläggningsfat. Edit: eller var det en av de bilderna som det alterneras mellan överst på sidan? Där var det överdrivet mycket kött, ja. Det motsvarar nog 2-3 portioner för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Jag kollade på hennes hemsida och där finns en bild på en tallrik med kött och det är mycket mer än en vanlig portion. Är det verkligen sant att dom flesta som äter LCHF inte äter mer kött, fisk, ägg och skaldjur än andra? Sedan finns det ju protein i ost också. Ja, det var mycket kött på den tallriken! En fälla när man går över till LCHF, speciellt om man först minskat i vikt en period, är att man underskattar mängden fett man måste äta för att täcka sitt energibehov. Då kan det nog finnas en risk att man fyller ut med kött, fisk o liknande. Eller att man fyller ut med grönsaker så det blir både low carb o low fat. Fast den "officiella" LCHF-modellen går ju ut på att byta kh mot fett, så "doktrinen" är klar på den punkten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Hehe....jag hoppas iallafall att man får så mycket mat...när jag ska dit på onsdag...man får väl hoppa lunchen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Jag kollade på hennes hemsida och där finns en bild på en tallrik med kött och det är mycket mer än en vanlig portion. Är det verkligen sant att dom flesta som äter LCHF inte äter mer kött, fisk, ägg och skaldjur än andra? Sedan finns det ju protein i ost också. Jag äter i alla fall oftare än mina kolhydratätande bekanta. Jämför jag med jägarna jag känner, äter jag lika ofta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts