Jump to content

LCHF Loppet

Leopold Roos

Recommended Posts

Vilka ska med och springa 5km på LCHF Loppet?

Jag funderar på att springa helt barfota. Vad är det för underlag mon tro?

Hmm, efter en snabb blick på kartan gissar jag på en blandning av asfalt, grus och kanske någon enstaka skogsstig.

Jag har valt bort LCHF-loppet till förmån av Bellmanstafetten. LCHF loppet har ingen ordentlig tidtagning, utan man kollar sluttiden själv på en klocka när man springer i mål. Dessutom har jag ingen vidare lust att finansiera Katrin Z. :)

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Här kommer lite fakta, Emma! Vann en startbiljett för två veckor sedan, till min stora fasa. Det gick dock över förväntan.

Jag tycker att det är ett kul arrangemang. Allt som gör LCHF rumsrent är lovvärt. Sen kan man ju ha åsikter om Katrin Z, hennes variant av LCHF (mycket sött) etc.

På plats fanns provsmakning av steviadroppar, bars, Celsius, Lindahls yoghurt m LCHF-klubbens müsli, smoothies på kokosmjölk, Boxholms ost på gott fröknäcke mm. Har säkert glömt något.

I goodiebagen, som var en tygkasse m LCHF-klubbens emblem, fanns dressing från Eric Lallerstedt, brödmix, maltitolsötad ljus choklad, fläsksvålar, penna, en burk cocosgrädde, ett nummer av Mat & Hälsa. Kanske något mer som jag glömt.

Ett zumbapass som uppvärmning. Att solen strålade gjorde inte det hela värre, det var en helt underbar dag. Dessutom är rundan man springer väldigt trevlig. Gör säkert om det nästa år om jag har möjlighet. Hänger du på?

• Like 1

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...