jdrotz Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Har nyss beställt pemmican från utlandet. Nån som vet om det går att köpa/beställa i Sverige? Jag är för lat och har inte tid att tillverka själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plutten11 Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Var har du hittat detta? Har du ätit det förut? Gott? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdrotz Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Var har du hittat detta? Har du ätit det förut? Gott? www.globetrotter.de Har aldrig provat, men är mycket intresserad av det ur ren hållbarhetssynpunkt. LCHF mat i övrigt funkar ju inte så bra när man skall vara ute i skogen en vecka under sommarhalvåret utan tillgång till kyl.... Pemmican verkar ju vara lösningen. Dock är jag för lat för att tillverka det själv. Dessa som jag hittade på nätet innehåller ju iofs 10g kolhydrater/100g, men det är ändå ingen katastrof.De skall tydligen vara riktigt mättande, goda och fulla av fint animaliskt fett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts