lelleleo Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Nåt ska de va va? Har ju själv tyckt att jag varit jä..gt duktig, och inte ätit karbisar alls i långa perioder...har jag trodd. Men så är det detta med mina stent, och min vägring mot att tugga statiner. Men där har jag ju försökt kompensera med att köra riktigt hög puls minst en gång om dan, pluss att jag tagit/druckit nåt som heter ProArgin-9. Detta innehåller l-argin, som ska va så bra för att hålla ådrorna öppna. men så har viktreduktionen stannat...nästan. Så kom jag på detta pulver. Men konstigt nog står det inget om karbisar på burken... Så nu har jag undersökt... 40g karb/100g!!!!!!! Och jag tar ca 45-50 g av detta...och får alltså i mig 20 g om dan karb bara av detta... Så då har man valet... tro på detta, och aldrig mer komma i ketos (har ju inte testat detta på en stund, då jag trodde mitt nöt att jag var där), eller sluta med l-argin (som jag inte vet om hjälper), och bli smal...och oroa sig för täta stent.. För det värkar ju som detta sätter på bromsen ift viktnergång. F..n Vad säger tex du Zepp...hur hade du tänkt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Så ditt problem är från början vad? För högt totlakolesterol? För hög vikt? Testa utan burken i 2 veckor är mitt tips och kör strikt. För att se om du börjar gå ner. Så kort tid borde inte vara ohälsosamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Jaa.. det mesta man köper är socker.. typ, dvs för det mesta handlar det om att sälja placebo till folk dvs sockerpiller.. finns en hel del pengar i sådan verksamhet.. god lönsamhet, fin avkastning.. osv! Arginin är en villkorligt essentiell aminosyra, dvs om du inte får i dig tillräckligt med kött/fisk så kan det vara bra att ta tillskott.. inte annars! "Arginine is a conditionally nonessential amino acid, meaning most of the time it can be manufactured by the human body, and does not need to be obtained directly through the diet. The biosynthetic pathway however does not produce sufficient arginine, and some must still be consumed through diet. Individuals who have poor nutrition or certain physical conditions may be advised to increase their intake of foods containing arginine. Arginine is found in a wide variety of foods, including:[5] Animal sourcesdairy products (e.g., cottage cheese, ricotta, milk, yogurt, whey protein drinks), beef, pork (e.g., bacon, ham), gelatin , poultry (e.g. chicken and turkey light meat), wild game (e.g. pheasant, quail),seafood (e.g., halibut, lobster, salmon, shrimp, snails, tuna)" http://en.wikipedia.org/wiki/Arginine Jamen.. du kan ju tänka själv.. sälja kött/fisk i hälsokostbutik till överpriser blir knappt någon succe! Överhuvud taget att sälja riktig mat till folk är knappast speciellt lönsamt.. kostar skjortan att ta fram riktig mat med näring och allt sådant.. framaförallt kräver det arbete och kunskap.. och sådant är jävligt dyrt.. inget som folk är villiga att betala för! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lelleleo Posted July 6, 2013 Author Share Posted July 6, 2013 Jaa.. det mesta man köper är socker.. typ, dvs för det mesta handlar det om att sälja placebo till folk dvs sockerpiller.. finns en hel del pengar i sådan verksamhet.. god lönsamhet, fin avkastning.. osv! Arginin är en villkorligt essentiell aminosyra, dvs om du inte får i dig tillräckligt med kött/fisk så kan det vara bra att ta tillskott.. inte annars! "Arginine is a conditionally nonessential amino acid, meaning most of the time it can be manufactured by the human body, and does not need to be obtained directly through the diet. The biosynthetic pathway however does not produce sufficient arginine, and some must still be consumed through diet. Individuals who have poor nutrition or certain physical conditions may be advised to increase their intake of foods containing arginine. Arginine is found in a wide variety of foods, including:[5] Animal sourcesdairy products (e.g., cottage cheese, ricotta, milk, yogurt, whey protein drinks), beef, pork (e.g., bacon, ham), gelatin , poultry (e.g. chicken and turkey light meat), wild game (e.g. pheasant, quail),seafood (e.g., halibut, lobster, salmon, shrimp, snails, tuna)" http://en.wikipedia.org/wiki/Arginine Jamen.. du kan ju tänka själv.. sälja kött/fisk i hälsokostbutik till överpriser blir knappt någon succe! Man blir nog lite mer "lättlurad" när man önskar att nåt är si och så Zepp.... Och just nu är jag "bipolar" ift allt som sägs kan hjälpa... Och ropar man i skogen får man svar... Och Leo... Har aldrig haft högt kelosterol, ellaer andra täcken på att ådrorna skulle täta till sig, men det gjorde dom.. Var (är) överviktig ja, och alldeles för stillasittande...och troligen alldeles for mycke kortisol i blodet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 6, 2013 Share Posted July 6, 2013 Ja sent skall syndaren vakna.. inse hur marknaden fungerar, osv! Inget fel på en fri marknad.. men den kräver medvetna konsumenter.. helst skall man ha doctorsexamen i näringslära! Och på det skall man helst göra tvärt om mot vad reklamen säger. Du vet, en stor del av vår ökade levnadsstandard handlar om att vi lägger mindre pengar på vissa saker, typ riktig mat så vi får mer pengar över till annat! På så sätt får vi råd med bättre boende, bilar, semester osv, men det kan straffa sig i slutändan när allt summeras! Finessen med den fria marknaden är att vi kan se alla konsekvenser och summera dessa.. och för övrigt helt bortse från reklamen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts